تغذیه ی خوب

بسیاری از مردم خوردن را سرگرم کننده می دانند. غذا خوردن به شما این امکان را می دهد که در محیطی دلپذیر با خانواده و دوستان خود ارتباط برقرار کنید. این ارتباط خاطرات خوشی را ایجاد می کند. در موقعیت‌های اجتماعی، انتخاب مواد غذایی که ممکن است برای سلامتی مفید نباشد، آسان است.

گرسنگی نیاز فیزیولوژیکی به غذا است. اشتها یک میل روانی به غذا است. هنگامی که بدن سیگنال گرسنگی می دهد، نشان دهنده کاهش سطح گلوکز در خون است که انرژی بدن را تامین می کند. اگر علامت را نادیده بگیرید و گرسنگی شدید شود، ممکن است انتخاب های غذایی ضعیفی داشته باشید. انتخاب هایی که انجام می دهید وضعیت تغذیه شما را تعیین می کند. فردی که معمولاً غذا خوردن یا نخوردن را به عنوان راهی برای مقابله با کشمکش‌های عاطفی زندگی انتخاب می‌کند، ممکن است دچار اختلال خوردن باشد.

هنگامی که غذاها خورده می شوند، بدن باید آنها را قبل از استفاده پردازش کند. مواد مغذی نتیجه فرآیندهایی هستند که بدن غذا را جذب کرده و از آن برای رشد، توسعه و حفظ سلامتی استفاده می کند. این فرآیندها شامل هضم، جذب و متابولیسم است. تغذیه تعیین کننده قد و وزن هر فرد است. تغذیه همچنین می تواند بر توانایی بدن شما برای مقاومت در برابر بیماری، طول عمر و وضعیت سلامت جسمی و روانی شما تأثیر بگذارد.

تغذیه خوب ظاهر را بهبود می بخشد و معمولاً با موهای براق، پوست شفاف، چشمان شفاف، حالت ایستاده، حالت های هوشیار و گوشت سفت روی اسکلت های توسعه یافته نشان داده می شود. تغذیه خوب همچنین به سازگاری عاطفی کمک می کند، استقامت را فراهم می کند و اشتهای سالم را تقویت می کند. به ایجاد عادات خواب منظم و حذف کمک می کند. کمک به عادات سالم شما را در مسیر درست هدایت می کند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر