تغذیه غذایی – شما جدید و سالم را کشف کنید

غذا و تغذیه علاوه بر یک برنامه ورزشی منظم، جنبه بسیار مهم سلامتی است. لازم است درست غذا بخوریم؛ غذاهای مناسب در مقادیر مناسب برای داشتن احساس خوب و تناسب اندام و سالم ماندن. بنابراین اجازه دهید نگاهی به تغذیه غذایی بیندازیم و چگونگی اطمینان از اینکه شما تغذیه صحیح و سالمی دارید.

صدها کتاب و مقاله در مورد این موضوع وجود دارد، اما اگر هیچ چیز به شما کمک نمی کند، وقت آن است که از کمک حرفه ای استفاده کنید. مراکز و کلینیک‌های سلامتی زیادی وجود دارند که در زمینه تغذیه و تغذیه تخصص دارند و گروهی متشکل از متخصصین تغذیه و رژیم‌های غذایی را در اختیار دارند تا شما را در مسیر تغذیه و زندگی سالم راهنمایی کنند. این کارشناسان می توانند بینش حرفه ای در مورد اهمیت تغذیه و همچنین نحوه انتخاب مواد غذایی مناسب برای سلامتی و تندرستی به شما ارائه دهند.

افرادی که از عدم تحمل غذایی، اختلالات روده و چاقی رنج می برند، باید با متخصصین تغذیه مشورت کنند تا اطلاعات صحیحی در مورد تغذیه غذایی به دست آورند و مشکلات خود را برطرف کنند. بیشتر مردم تمایل دارند با رژیم غذایی و دوری از غذا با چاقی مقابله کنند. اما این کاملاً ناسالم است و می تواند در دراز مدت به بدن شما آسیب برساند. یک متخصص تغذیه و متخصص تغذیه ابتدا ارزیابی های متابولیک مانند BMI یا شاخص متابولیک پایه شما را انجام می دهد قبل از اینکه در مورد غذاهای مناسب و نحوه کاهش وزن به شیوه ای سالم به شما توصیه کند.

سپس نموداری در مورد نوع غذاهایی که باید در طول روز از صبحانه تا شام مصرف کنید تهیه می شود. نکته کلیدی خوردن پنج تا هفت وعده غذایی کوچک نسبت به سه وعده غذایی بزرگ است. این به پایین نگه داشتن بخش ها و همچنین تسهیل روند گوارش کمک می کند. متخصصان همچنین می توانند در مورد رابطه بین کالری، کاهش وزن و تغذیه غذایی به شما توضیح دهند.

درک تغذیه غذایی و حفظ یک سبک زندگی سالم بهترین راه برای مقابله با دیابت است. بر خلاف باور عمومی، شکر تنها ماده غذایی نیست که افراد دیابتی باید از آن اجتناب کنند. مصرف هر غذا یا محصولی که حاوی سطوح بالایی از نشاسته یا کربوهیدرات است بسیار مهم است زیرا همه اینها در پایان به گلوکز تبدیل می‌شوند و سطح قند را افزایش می‌دهند. یک متخصص تغذیه می تواند به شما بگوید که برای حفظ قند خون در سطوح طبیعی چه غذاهایی باید مصرف کنید و از چه چیزهایی باید اجتناب کنید.

متخصصان تغذیه مواد غذایی نیز مورد توجه افرادی هستند که از عدم تحمل غذایی مانند عدم تحمل گلوکز یا لاکتوز رنج می برند. مهم است که این افراد از مواد غذایی خاصی که می تواند باعث عدم تحمل در بدن شود، مصرف نکنند. عدم تحمل گلوکز، اگر به درستی مورد توجه قرار نگیرد، می تواند منجر به نوع ۲ در مراحل بعدی زندگی شود. افرادی که از سندرم روده تحریک پذیر رنج می برند نیز باید از آنچه می خورند و تغذیه صحیح غذایی آگاه باشند. برای چنین افرادی لازم است که وعده های غذایی کوچک داشته باشند و فیبر بیشتری را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانند تا از حرکات صحیح روده اطمینان حاصل کنند.

جستجوی کمک حرفه ای با متخصصان تغذیه می تواند به شما در حفظ تناسب اندام و سلامت بسیار کمک کند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر