تسکین مسخ شخصیت از طریق تغذیه

تغذیه بخش بسیار بیشتری از روند بهبودی بیش از آن چیزی است که بتوان تصور کرد. غذاها منعکس کننده خلق و خوی شما هستند و زمانی که به درستی استفاده می شوند اجازه می دهند کنترل کاملی بر احساس آنها داشته باشید. از لحظه‌ای که صبح از خواب بیدار می‌شوید تا اینکه شب به خواب می‌روید، انتخاب‌های غذایی وجود دارد که احساس شما را تعیین می‌کند.

غذاهای صبحگاهی باید انرژی و نشاط را برای شما به ارمغان بیاورند تا اینکه شما را خسته کنند. به جای تشدید مه، باید از مه عبور کنند و سطح تمرکز شما را با شروع روز افزایش دهند. برای رسیدن به این پاسخ انرژی صبحگاهی به کافئین نیازی نیست. انتخاب های غذایی طبیعی دیگری نیز وجود دارد که به انفجار در مه کمک می کند.

در اینجا چند پیشنهاد برای مبارزه با احساس صبح زود مه مغزی وجود دارد:

– به هر قیمتی از غلات شیرین و تصفیه شده در جعبه خودداری کنید. پنکیک و وافل نیز توصیه نمی شود مگر اینکه غلات کامل و همراه با پروتئین باشد.

– بلند شوید، لباس بپوشید و بیرون بروید… عبور از مه مغزی بعد از یک وعده غذایی غذایی به بیداری ذهن و بدن کمک می کند.

– مراقب افکار خود باشید و از ترساندن خود با تفکر “چه می شد اگر” دست بردارید.

بهترین انتخاب برای یک صبحانه انرژی زا به شرح زیر است:

پیشنهادات صبحانه

تخم مرغ (به هر شکلی که شما ترجیح می دهید تهیه می شود)، همراه با نان تست غلات کامل یا بیکن بوقلمون، و نوشیدنی گرم بدون کافئین.

بلغور جو دوسر با میوه های کم گلیسمی (زغال اخته، طالبی، توت فرنگی) و یک تخم مرغ یا پودر پروتئین.

کره بادام زمینی طبیعی روی نان سبوس دار با انواع توت های تازه یا برش های خربزه و نوشیدنی گرم بدون کافئین.

هرگز صبحانه را حذف نکنید و همیشه این وعده غذایی را ۳۰ دقیقه پس از بیدار شدن در صبح میل کنید.

پیشنهادات ناهار

– پروتئین متراکم/جامد مانند مرغ، گوشت یا ماهی با نان سبوس دار یا سالاد. (بدون سس شیرین).

سالاد با پروتئین (مرغ، ماهی یا گوشت).

– سوپ با سبزیجات و پروتئین (مرغ، ماهی یا گوشت)

– پنیر کبابی روی نان غلات کامل با نوشیدنی شیرین نشده.

پیشنهادات شام

– پروتئین بدون چربی (مرغ، گوشت یا ماهی) همراه با سیب زمینی و سبزیجات سبز یا زرد، سالاد.

پاستا غلات کامل با پروتئین و سالاد یا سبزیجات.

– سالاد مدیترانه ای با سس غذاهای دریایی و لیمو.

– فلفل قرمز با چدار خرد شده و سالاد سزار.

پیشنهادات بالا یک طرح کلی کوچک است (که در بسته برنامه ما با جزئیات بیشتر آمده است)، و می تواند به عنوان دستورالعملی برای غذاهایی استفاده شود که باعث وضوح و آرامش خاطر می شود. آنها انرژی شما را بدون افزودن به احساس اضطراب و مسخ شخصیت می‌سازند.

هرگز بیش از ۴ ساعت بدون وعده غذایی نمانید. تنقلات خوب هستند، اما اگر وعده غذایی شما را سیر کند، غیر ضروری خواهید بود.

پیشنهاداتی برای میان وعده:

– هوموس با چوب هویج یا کرفس.

-کره بادام زمینی طبیعی و زغال اخته روی نان تست غلات کامل.

-تخم مرغ آب پز و پنیر چدار. –

غلات کامل و انواع توت ها

-میوه تازه با پنیر یا آجیل (کره آجیل)

ماست و میوه تازه.

به یاد داشته باشید که غذا سوخت است و زمانی که برنامه غذایی مناسب رعایت شود، کنترل کامل احساسی که می‌خواهد داشته باشد را ممکن می‌سازد. شما همیشه در هنگام اعمال انتخاب های صحیح و انجام مراحل مناسب مسئول هستید.

موارد بالا تنها چند نمونه از نحوه استفاده از غذاها برای تغییر احساس خود هستند. ترکیب این برنامه تغذیه و اصلاحات رفتاری مناسب زندگی شما را تغییر می دهد. آنها به شما کمک می کنند تا سطح قند خون را متعادل نگه دارید و به طور طبیعی سروتونین (ماده شیمیایی خوب) را در مغز تقویت کنید.

غذاهایی که اغلب میل می کنید اغلب دقیقاً همان غذاهایی هستند که به این بیماری دامن می زنند. غذاهایی را انتخاب کنید که قند کمی دارند و به قند متابولیزه نمی شوند، مانند آرد سفید تصفیه شده، پاستا و قندهای ساده. اگر باید شیرینی بخورید، آن را بلافاصله بعد از غذا انجام دهید. هدف این است که سطح قند خون و سروتونین متعادل در مغز حفظ شود. با پیروی از این برنامه غذایی احساس شادی، امنیت بیشتر و واکنش کمتری نسبت به محرک های بیرونی خواهید داشت.

این یک برنامه غذایی بسیار خاص است و برای دستیابی به نتایج باید کاملاً رعایت شود، اما ارزش تلاش را دارد. برای دستیابی به موفقیت کامل، مراحل اصلاح رفتار نیز باید دقیقا دنبال شود.

این ترکیب و مسیر بهبودی کامل و دائمی از مسخ شخصیت و اضطراب است. با دستیابی به وضوح کامل و احساس واقعی خوب بودن، نتایج به شما زندگی را باز می گرداند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر