بهترین غذای تغذیه ای برای سلامتی


غذا و تغذیه راهی است که ما برای دریافت سوخت ، انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کنیم. ما باید هر روز مواد مغذی موجود در بدن خود را با یک منبع جدید جایگزین کنیم. آب جزء مهم تغذیه است. چربی ، پروتئین و کربوهیدرات مورد نیاز است. رژیم غذایی سالم شامل بسیاری از غذاهای طبیعی است.

تغذیه مهم غذا:
تغذیه مناسب بخش مهمی از یک سبک زندگی سالم است. همراه با فعالیت بدنی ، رژیم غذایی شما می تواند به شما در رسیدن و حفظ وزن سالم ، کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن (مانند بیماری های قلبی و سرطان) و ارتقای سلامت کلی شما کمک کند.

بهترین غذای تغذیه ای برای سلامتی:
تغذیه شامل همه چیز در غذای شما مانند ویتامین ها ، پروتئین ها ، چربی ها و موارد دیگر است. خوردن انواع غذاها ، از جمله میوه ها ، سبزیجات ، محصولات لبنی و غلات ، برای داشتن آنچه برای رشد و سلامت لازم دارید بسیار مهم است.

برای مشاهده لیستی از غذاهای مغذی به زیر مراجعه کنید:
1 اسفناج: این فوق العاده سبز غنی از مواد مغذی به راحتی در دسترس است – تازه ، یخ زده یا حتی کنسرو شده. اسفناج ، یکی از سالم ترین غذاهای روی کره زمین ، سرشار از انرژی و در عین حال کالری کمی دارد و ویتامین A ، ویتامین K و فولات ضروری را تأمین می کند.

2 گردو: گردو با آنتی اکسیدان های بیشتری نسبت به سایر آجیل ها ، حاوی ویتامین E و سرشار از سرم های گیاهی ، روغن های امگا 3 و چربی های سالم است.

3 آووکادو: خوردن فقط یک یا دو آووکادو در هفته تمام مزایای چربی های سالم غیر اشباع ، ویتامین B6 و مقدار زیادی اسید فولیک را برای شما به ارمغان می آورد. با تاجر محلی خود مشورت کنید تا بدانید زمان پخش این میوه در فصل شما در فصل شما چگونه است.

چهار لیمو: لیموها که اغلب به عنوان سالم ترین غذای جهان معرفی می شوند ، دارای خواص ضد التهابی قوی هستند و می توانند به جلوگیری از رشد سلول های سرطانی کمک کنند. آنها همچنین به اندازه پرتقال ویتامین C دارند.

5 لوبیا سیاه: لوبیا سیاه سرشار از آنتی اکسیدان های بسیار سالم ، به آرامی هضم می شود و شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد. این غذاهای کوچک سرشار از کلسیم ، پروتئین و فیبر هستند و طعم آنها نیز عالی است!

6 چغندر: این چغندر برای مغز مفید است و در کاهش فشار خون مهارت دارد ، اغلب به عنوان یکی از سالم ترین غذاهای جهان نادیده گرفته می شود. غده رنگ روشن دارای فولات ، منیزیم و ویتامین C است.

7 سیر: این پیاز تند برای جلوگیری از بیماری قرن ها مورد استفاده قرار گرفته است ، زیرا مانع از رشد باکتری ها می شود ، کلسترول و فشار خون را کاهش می دهد و قدرت ضد التهابی زیادی دارد.

8 شکلات تلخ: بر اساس تحقیقات اخیر ، شکلات حاوی آنتی اکسیدان های بیشتری به ازای هر گرم میوه نسبت به اکثر آب میوه ها است – یک خبر عالی برای معتادان به سیگار! شکلات تلخ علاوه بر محافظت از بدن در برابر بیماری ها و کمک به جلوگیری از بیماری های قلبی ، تقویت کننده خلق و خوی طبیعی است.

تغذیه خوب می تواند به موارد زیر کمک کند:
1. کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری ها از جمله بیماری های قلبی ، دیابت ، سکته مغزی ، برخی از سرطان ها و پوکی استخوان.
2. کاهش فشار خون بالا.
3. کلسترول بالا لوو.
4- رفاه خود را بهبود بخشید.
5- توانایی خود را برای مبارزه با بیماری ها افزایش دهید.
6. بهبود توانایی خود برای بهبودی از بیماری یا آسیب.

با بیش از 30 سال تجربه ، دکتر سونیت خانا او است تغذیه و تغذیه بهتر کارشناسان در دهلی قادر است به ریشه مشکلات مختلف رژیم غذایی برسد تا بهترین و ساده ترین را برای شما به ارمغان آورد بهترین متخصص تغذیه در دهلی راه حل ها

دیدگاهتان را بنویسید