با دوستانی مثل شما، چه کسی به تنقیه نیاز دارد؟

اهمیت داشتن دوستان مثبت خوب بارها و بارها در مجلات روانشناسی اجتماعی نوشته شده است. علاوه بر این، ما می دانیم که روابط مثبت ارتباط نزدیکی با شادی و انعطاف پذیری دارند. پس داشتن چنین دوستانی چه نقشی می تواند به سلامت روانی ما کمک کند؟

وقتی خلق و خوی ما به سمت منفی تغییر می کند، به نظر می رسد که ما تمایل ذاتی به تایید و تایید آنچه در حال فکر کردن هستیم داریم. اگر فکر کنم در رابطه بدی هستم، به دنبال و سریع تشخیص می دهم که چه چیزی اشتباه است. من با دوستانی تماس خواهم گرفت که می دانم تایید می کنند که من درست می گفتم وقتی… Misery عاشق شرکت است و ما در پیدا کردن آن شرکت مهارت داریم. آیا تا به حال از دست یک همکار ناراحت شده اید و فقط برای شعله ور شدن آتش و افزایش احساسات منفی خود نسبت به آن شخص با سایر همکاران در مورد آنها صحبت کرده اید؟

این استراتژی یک استراتژی سمی است که فقط منفی را تغذیه می کند و اغلب منجر به عواقب وخیم می شود. متوسل شدن به حمایت منفی برای تایید وضعیت فعلی شما یک مارپیچ رو به پایین ایجاد می کند که نه تنها می تواند بر تعامل / دوستی شما با آن شخص خاص تأثیر بگذارد، بلکه می تواند با افزایش سطح استرس، افزایش فشار خون، کاهش سیستم ایمنی بدن، سلامت جسمی شما را نیز تحت تأثیر قرار دهد. و غیره. من به یاد نقل قولی از فیلم جاده به ویل (۱۹۹۴) می افتم که در آن یکی از بیماران به دیگری می گوید: “با دوستانی مثل شما که نیاز به تنقیه دارند!”

پس چگونه می توانیم از طریق دوستانمان خود را از احساسات منفی خود سم زدایی کنیم؟ اطراف خود را با افراد مثبتی احاطه کنید که به آنها اعتماد دارید و می توانید هر چیزی به آنها بگویید. داشتن یک رابطه صمیمانه با کسی که می توانید بیشتر احساسات و ترس های درونی خود را به اشتراک بگذارید، در حالی که مورد قضاوت قرار نمی گیرید، یک تقویت عاطفی فوری است. این افراد می توانند به شما کمک کنند تا موقعیت/خلق و خو را به گونه ای تجزیه و تحلیل کنید که می تواند به پراکنده شدن برخی از منفی ها کمک کند. صحبت کردن با کسی که خنثی و/یا مثبت اندیش است، اغلب می تواند به تسکین و رها شدن بسیاری از احساسات منفی که در درونش می سوزد کمک کند.

دکتر. جوزف بروئر (۱۵ ژانویه ۱۸۴۲ – ۲۰ ژوئن ۱۹۲۵)، که آثارش پایه و اساس روانکاوی را ایجاد کرد، پس از آن که یکی از بیماران مشهورش (آنا او.) از آن برای توصیف اینکه چگونه صحبت در مورد مشکلاتش اجازه می دهد، اصطلاح “درمان صحبت” را ابداع کرد. او برای کاهش علائم هیستریک او.

امروزه می دانیم که چه کسی و چگونه در مورد تجربیات/احساسات منفی صحبت می کنیم می تواند کاتالیزوری برای مدیریت عاطفی موثر باشد. به همین دلیل است که اطراف خود با افراد مثبت، انعطاف‌پذیری شما را افزایش می‌دهد و به شما این فرصت را می‌دهد تا احساسات خود را به اشتراک بگذارید تا به جای ایجاد یک اثر منفی گلوله برفی، نشاط‌بخش و پاک‌کننده باشد.

در اینجا، تمرین کوچکی وجود دارد که می توانید برای افزایش شانس خود برای ایجاد یک گروه حمایت اجتماعی مثبت انجام دهید. روی یک کاغذ، سه تا پنج نفر از نزدیکانتان را یادداشت کنید. افرادی که به اندازه کافی احساس راحتی می کنید، شخصی ترین جزئیات زندگی شما را بدون قضاوت کردن فاش می کنند. اگر در حال حاضر کسی در زندگی شما نیست که با این توصیف مطابقت داشته باشد، یک تا دو نفر مثبت را که یا نادیده گرفته اید یا دوست دارید به آنها نزدیک شوید بنویسید. اگر در حال حاضر فرد خاصی ندارید که بتوانید به او تکیه کنید، یک کمک حرفه ای مانند یک مربی زندگی یا درمانگر نیز گزینه مناسبی است.

حالا، با آنها تماس بگیرید، آنها را برای نوشیدنی/قهوه دعوت کنید و به آنها بگویید که چقدر از داشتن آنها در زندگی خود سپاسگزار هستید (یا چگونه دوست دارید به آنها نزدیک شوید). اغلب راه هایی برای ارتباط با این افراد پیدا کنید. با فناوری امروزی، برقراری ارتباط با مردم حتی اگر آنها در دوردست زندگی می کنند با سایت هایی مانند Facebook، Sykpe، MSN و غیره آسان است.

دفعه بعد که گرفتار احساسات منفی شدید، به جای جستجوی افرادی که به منفی بودن شما اعتبار می دهند و به آنها کمک می کنند، به دنبال کسانی باشید که به شما کمک می کنند با گوش دادن بدون قضاوت به شما و تجزیه و تحلیل موقعیت به جای بازی کردن، از آن عبور کنید. دوباره و دوباره.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر