بازیابی پرخوری عصبی: ۳ نکته برای تمرین عشق به خود

یکی از نقاط عطف در بهبود پرخوری عصبی من مراحلی بود که من را از شک به خود به پذیرش خود و عشق به خود رساند. من معتقدم که ما ذاتاً با عشق به خود به دنیا می آییم. زمانی که خود را از ماهیت واقعی خود جدا می کنیم و استانداردهای جامعه را بالاتر از آنچه نیاز داریم قرار می دهیم، وقتی شروع به مقایسه با دیگران می کنیم شروع به بی ارزش شدن خود می کنیم.

عشق به خود به معنای خودپسندی نیست. این در مورد پذیرش و قدردانی از خود همانگونه است که هستید. شما ارزش خود را به عنوان یک انسان تشخیص می دهید. سطوح پایین عزت نفس، اعتماد به نفس و کمبود عشق به خود به طور منظم در افرادی که رفتارهای خود تخریبی و اعتیاد دارند وجود دارد. این شامل پرخوری عصبی، سایر اختلالات خوردن و همچنین سایر اعتیادها می شود.

من معتقد نیستم که ما با یک منتقد درونی متولد می شویم، اما در عوض در طول زمان یک منتقد درونی به وجود می آوریم. این منتقد درونی در طول زمان نام‌های بسیاری را به خود اختصاص داده است: Negative Nelly، Ego-self، Little Me، Lower Self، Minkey Mind، Devil Inside My Head. هر چه بخواهید آن را بنامید، یک مکانیسم دفاعی (عمدتاً منفی) است که ما آن را برای ایمن نگه داشتن ما ایجاد می کنیم.

تمایل ذاتی ما به تناسب و پذیرفته شدن توسط دیگران باعث می شود که خودمان را با اطرافیانمان مقایسه کنیم. ما اندازه و شکل بدن ایده‌آل جامعه را تشخیص می‌دهیم و تلاش می‌کنیم خودمان را طوری تغییر دهیم که استانداردهای دیگران را برآورده کنیم. بر این اساس، پذیرفتن اینکه ما زیبا، استثنایی یا شگفت‌انگیز هستیم – درست همانطور که هستیم – طبیعی نیست. و منتقد درونی ما را در تلاش برای جا افتادن و پذیرفته شدن نگه می دارد تا بتوانیم در دنیای اطراف خود “بقا” داشته باشیم.

من معتقدم یکی از پایه های بهبود پرخوری عصبی این است که یاد بگیریم ابتدا آگاه شویم و سپس خودمان را از صدای منفی در ذهنمان متمایز کنیم و خود را با عشق و خوش بینی از درون تغذیه کنیم. پس از تلاش‌های فراوان برای غلبه بر پرخوری عصبی، سرانجام زمانی که متوجه شدم عشق به خود برای بهبودی من بسیار مهم است، بهبودی حاصل شد. در اینجا چند سوال وجود دارد که به شما کمک می کند تا دریابید که از نظر پذیرش، قدردانی و دوست داشتن خود در کجا هستید:

  1. آیا وقتی دیگران از شما تعریف می‌کنند ناراحت می‌شوید یا می‌توانید آنها را آرام بگیرید؟
  2. آیا توقعات دیگران بر شما غلبه کرده یا تحت فشار هستید؟
  3. وقتی کسی می گوید تو زیبا هستی، فکر می کنی این حرف را فقط برای این است که چیزی از تو بیرون بیاورد؟
  4. آیا خود را بدترین منتقد خود می دانید؟ آیا اغلب خود را با دیگران مقایسه می کنید و متوجه می شوید که آنچه دیگران دارند را می خواهید؟
  5. آیا به شهود خود اعتماد دارید؟
  6. آیا با افرادی که خوش بین هستند معاشرت می کنید یا دوستانتان شما را پایین می آورند یا باعث می شوند احساس بدی نسبت به خودتان داشته باشید؟
  7. آیا برای شما آسان است که خودتان را ببخشید وقتی اشتباهی خیالی یا واقعی می کنید؟
  8. آیا برای شما راحت است که خودتان را ببخشید؟
  9. آیا برای شما بسیار مهم است که سخت تلاش کنید تا دیگران، به ویژه والدین خود را راضی نگه دارید؟
  10. آیا اگر نیازهای خود را بر نیازهای دیگران ترجیح دهید، خود را خودخواه می دانید؟

اگر به هر یک از سؤالات بالا «بله» پاسخ دادید، پس تمرین عشق به خود چیزی است که شما را تشویق می‌کنم در نظر بگیرید.

راه های مختلفی برای گذر از زندگی وجود دارد. شما می توانید انتخاب کنید که زندگی را سخت ببینید و همه اطرافیانتان را بهتر از خودتان ببینید یا می توانید انتخاب کنید که باور کنید آنچه شما را منحصر به فرد می کند همان چیزی است که شما را زیبا و درخشان می کند. دنیا بدون تو مثل قبل نمی شد.

در اینجا ۳ راه برای شروع تمرین عشق به خود آورده شده است:

  1. خیالت راحت باشه– اگر اشتباه کردید، راحت باشید و ادامه دهید. قبل از اینکه شروع به شکست دادن خود کنید، دو بار فکر کنید. اگر می توانید، طنز را ببینید که چه اتفاقی افتاد و چگونه احتمالاً اشتباه بی گناهی مرتکب شدید. درست مانند دوستی که مرتکب اشتباه شده است، به خود مهربانی نشان دهید.
  2. شما را اول قرار دهید– اولویت دادن به خود بر کار، خانواده و مسئولیت‌هایتان به شما کمک می‌کند تا به نیازهایتان اهمیت دهید. اگر به نیازهای خود اهمیت می دهید، برای خود و آنچه برای سالم و شاد بودن نیاز دارید ارزش قائل نیستید. اگر به خواب بیشتری نیاز دارید، آن را دریافت کنید. اگر می خواهید پیاده روی کنید، این کار را انجام دهید. این ممکن است به معنای نه گفتن به افراد دیگر باشد و این اشکالی ندارد.
  3. کارهای خوب برای خودت انجام بده– آخرین باری که به خود هدیه ای زیبا دادید یا با چیزی که از آن لذت می برید پذیرایی کردید کی بود؟ اگر اخیراً کار خوبی برای شما انجام نداده اید، وقت آن رسیده است. با دادن چیزی که به شما احساس خوبی می دهد، به خود احترام بگذارید. فهرستی از ۱۰ کاری که بیشتر از همه از آنها لذت می برید تهیه کنید و حداقل یک مورد در هفته یا یکی در ماه انجام دهید. هی چرا که نه؟!

عشق به خود چیزی نیست که اگر در تمام این سال‌ها به خود کوبیده‌اید، بتوانید بلافاصله در بهبود پرخوری عصبی به آن دست یابید، اما به مرور زمان و با تمرین افزایش می‌یابد.

تمرین عشق به خود این نیست که کسی باشید که فکر می کنید مردم دوست دارند یا فکر می کنند دیگران می خواهند شما باشید. این در مورد شما است که خود واقعی خود هستید. وقتی نسبت به خود محبت و مهربانی دارید – و شما را درک می کنید سزاوار برای داشتن یک زندگی رضایت بخش و شاد – نه تنها از درون احساس بهتری خواهید داشت، بلکه معتقدم همه چیز در اطراف شما شروع به هماهنگی با دیدگاه جدید شما خواهد کرد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر