بازگشت به دوستان فرار از سیل اخبار


گزارش کردن جام جم آنلاینبر اساس آمار منتشر شده از سوی مرکز معاینات پزشکی تهران می توان گفت که تعداد درگیری ها در این شهر افزایش یافته است.

مهدی فروزیش، مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: ۲۶ هزار و ۱۲۵ نفر در بهار امسال به دلیل جراحات ناشی از درگیری به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کردند.

مقایسه تعداد مراجعه کنندگان به مراکز پزشکی قانونی تهران در بهار امسال با آمارهای مربوط به مدت مشابه سال گذشته حکایت از افزایش قربانیان نزاع دارد زیرا در بهار سال گذشته در استان تهران ۲۴ هزار و ۳۲۸ نفر به دلیل جراحات ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اعزام شدند.

بنابراین می توان گفت در بهار امسال مراجعات به پزشکی قانونی استان تهران ۷ درصد افزایش یافت.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران، ۱۶ هزار و ۵۱۱ نفر از مراجعه کنندگان به مراکز پزشکی قانونی مرد و ۹ هزار و ۶۱۴ نفر زن بودند.

از افزایش مراجعات به مراکز پزشکی قانونی در شهری مانند تهران می توان نتیجه گرفت که برنامه های مسئولان برای بهبود وضعیت روحی و روانی مردم راه به جایی نبرده است و افزایش مشکلات اقتصادی و اجتماعی نیز باعث ایجاد آرامش روانی در مردم شده است. . راحت تر از گذشته گم شوید

با این حال نمی توان نقش مشکلات اقتصادی و اجتماعی را نادیده گرفت. اما افزایش این مشکلات نمی تواند رفتار نامناسب برخی افراد را توجیه کند، زیرا حتی در نامناسب ترین شرایط نیز فرد باید به گونه ای عمل کند که به خود و دیگران آسیب نرساند.

مهارت های مدیریت خشم

بازگشت به دوستان فرار از سیل اخبار

در بیشتر مواقع، در کنار مسائلی مانند آمار درگیری، کارشناسان نیاز به یادگیری مهارت هایی مانند کنترل خشم را نیز مطرح می کنند، مهارتی که به نظر می رسد به دلیل افزایش آمار درگیری ها در برخی شهرهای بزرگ آن طور که باید جدی گرفته نمی شود. .

دکتر لیلا کریمی فرشی، روانشناس معتقد است: شهروندان این روزها با مشکلات زیادی مواجه هستند. اما این مشکلات نباید شرایطی ایجاد کند که افراد نتوانند خود را کنترل کنند

در گفتگو با جام جم آنلاین وی می افزاید: افراد باید مهارت ها و توانایی هایی را کسب کنند که حتی در بدترین شرایط نیز به درستی عمل کنند.

یکی از این مهارت ها مدیریت خشم است، برای رسیدن به این هدف، فرد باید آستانه تحمل خود را بشناسد.

کریمی ورشی ادامه می دهد: برخی افراد خیلی زود عصبانی می شوند و برخی دیرتر از دیگران کنترل خود را از دست می دهند. به همین دلیل است که برای اینکه بتوانیم خشم خود را کنترل کنیم باید به این سوال پاسخ دهیم که آستانه رنجش ما چیست؟

?تکنیک های کنترل خشم

برای اینکه فرد بتواند خشم خود را کنترل کند، باید خودشناسی مناسبی به دست آورد و علاوه بر درک آستانه تحریک پذیری، بهتر است موقعیت هایی را که ممکن است زمینه را برای افزایش خشم فراهم کند، بشناسد تا با استفاده از تکنیک های مختلف بتوانیم برای جلوگیری از فوران استفاده شود. عصبانی شد

دکتر کریمی ورشی می گوید: مثلاً فردی که می داند خیلی زود عصبانی می شود، در حالت عصبانیت می تواند از طریق گفتار درونی خود را کنترل کند، مثلاً با خود بگوید: «مواظب باش، تو هستی. عصبانی» یا «خودت را کنترل کن.» کن، در واقع با تکرار این جملات فرد می تواند شرایط را طوری کنترل کند که عصبانیتش منفجر نشود.

بنابراین انسان برای کنترل خشم ابتدا باید شناخت کافی از خود به دست آورد، مثلاً بفهمد از چه مسائلی عصبانی است یا تحت چه مسائلی عصبانی است.

در مرحله بعد می توانید با تکنیک های مختلف مانند گفتار درونی و انحراف ذهنی اوضاع را کنترل کنید.

کریمی ورشی می‌افزاید: تکنیک‌های دیگری نیز وجود دارد که افراد می‌توانند با مطالعه و تحقیق آنلاین یا با کمک گرفتن از متخصصان بیاموزند، مثلاً وقتی فردی در شرایط بدی قرار دارد می‌توانند از یک تا ده بشمارند، یک لیوان آب بنوشند و/ یا بحث را برای چند ثانیه متوقف کنید. چنین مسائلی کمک می کند تا خشم فرد به اوج خود نرسد.

به گفته وی، اکنون به راحتی می توان با تکنیک های کنترل خشم آشنا شد، زیرا مقالات زیادی در این زمینه منتشر شده است که در فضای مجازی نیز در اختیار خانواده ها قرار می گیرد.

تغییر سبک زندگی

در این میان برای بهبود سلامت روان باید سبک زندگی را نیز تغییر داد و از برخی مشکلات دوری کرد، مسائلی که فرد کنترل آن را ندارد و نمی تواند تغییر دهد.

کریمی ورچی در این خصوص جام جم آنلاین او می‌گوید مهم است که به مسائلی فکر کنیم که خودمان می‌توانیم آن‌ها را تغییر دهیم، زیرا برخورد با مسائل خارج از کنترل ما دردی را دوا نمی‌کند، بلکه فقط آرامش ما را برهم می‌زند.

در این بین، حفظ ارتباط با دوستان و اقوام مهم است، زیرا این امر باعث افزایش آرامش و شادی افراد می شود.

این روانشناس در این باره توضیح می دهد: درست است که بسیاری از خانواده ها به دلیل افزایش هزینه ها تعطیلات محدودی دارند. اما گروه های دوستانه را می توان با کمی تغییر حفظ کرد. به عنوان مثال، به جای دعوت برای ناهار یا شام، می توانید دوستان خود را به شام ​​دعوت کنید یا یک مهمانی در باغ ترتیب دهید.

فراموش نکنیم که برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان به افزایش آرامش روحی و شادی ما کمک می کند.

غرق اخبار نشوید

بازگشت به دوستان فرار از سیل اخبار

کارشناسان توصیه های زیادی را برای ارتقای سلامت روان به شهروندان توصیه می کنند و یکی از این نکات که نباید فراموش کرد، جلوگیری از غرق شدن در دنیای اخبار است.

این روزها شبکه های خبری زیادی در فضای مجازی و ماهواره ای فعالیت می کنند، مدیران این شبکه ها برای جلب مخاطب می جنگند و گاهی به قول معروف برای بیشتر دیده شدن اتفاقات را افزایش می دهند.

کریمی فرشی در این خصوص می افزاید: شنیدن اخبار مختلف از شبکه های مختلف باعث فشار روانی بیشتر بر شهروندان می شود در حالی که مردم نیازی به پیگیری دقیق اخبار کل دنیا ندارند.

او توضیح می دهد که این موضوع این روزها بیشتر سالمندان را تهدید می کند و باید شرایطی فراهم شود تا از این موضوع آسیب نبینند.