اگر یک فرد بالغ تحمل لاکتوز ندارد و در هضم محصولات لبنی مشکلی ندارد ، آیا خوردن شیر کامل علفی به جای جایگزین های شیر برای آن فرد مفید است؟ : تغذیه


به نظر می رسد که جایگزین های شیر بیشتر از آب طعم دار غنی شده نیستند.

من این را دوست دارم. من به خصوص دوست دارم شیر بادام را انتخاب کنم ، زیرا این یک مثال عالی است. یک لیتر (4 فنجان) شیر بادام ارزش غذایی تقریباً یک وعده بادام دارد (27 پوند بادام کامل ؛ تقریباً یک مشت). بقیه پرکننده و آب است.

برخی از “جایگزین های شیر” با ویتامین D و کلسیم غنی شده اند ، اما مقدار آن به طور کلی کمتر از مقدار موجود در شیر است. شیر به طور طبیعی یک ماده غذایی غنی از مواد مغذی است. (من نمی توانم در مورد تفاوت مواد مغذی بین تغذیه علفی و غیر چرایی صحبت کنم زیرا در مورد تفاوت ها اطلاعات کافی ندارم.)

(گاو) شیر به وضوح در رژیم غذایی انسان ضروری نیست ، اما می تواند منبع مناسبی از مواد مغذی مانند کلسیم ، ویتامین D و پتاسیم باشد. جایگزین های شیر ممکن است سطوح تغذیه ای مشابهی داشته باشند یا نداشته باشند. اگر نوشیدن شیر می تواند به دریافت مواد مغذی توصیه شده کمک کند ، آن را امتحان کنید.

اما نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که مصرف کلسیم می تواند جذب آهن را کاهش دهد ، بنابراین مصرف زیاد شیر می تواند خطر کمبود آهن را افزایش دهد. محدود کردن مصرف شیر به 1-2 فنجان در روز معمولاً به حدی کم است که در جذب آهن مشکل ایجاد نکند. به همین ترتیب ، افرادی که (توسط متخصص) توصیه می شود مکمل های آهن مصرف کنند ، باید از مصرف آنها در عرض 2-4 ساعت پس از خوردن شیر (قبل یا بعد) برای جلوگیری از کاهش جذب آهن خودداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید