انواع تکنیک های آرامش و تکنیک های سلامتی برای دیابت ۲۰۲۰


انواع تکنیک های آرامش و تکنیک های سلامتی برای دیابت 2020

انواع تکنیک های آرامش و تکنیک های سلامتی برای دیابت ۲۰۲۰


تعادل در بدن و ذهن – تمرین یوگا


افراد بیشتر و بیشتری در مورد پتانسیل شگفت انگیز بدن برای خوددرمانی از طریق تمرین یوگا یاد می گیرند. بدن یک معجزه مهندسی زیستی است که قادر به التیام زخم ها، ترمیم استخوان ها، مبارزه با عفونت، بازگرداندن انرژی تخلیه شده و مقاومت در برابر انواع ویروس ها است. واضح ترین روشی که تمرین آساناهای یوگا به بدن کمک می کند، بهبود انعطاف پذیری و تحرک ستون فقرات و مفاصل است. ثابت شده است که آساناهای یوگا یک شکل کاملاً ایمن از ورزش هستند.

کلمه آسانا از سانسکریت به “حالت” ترجمه شده است که به معنای “ماندن”، “بودن”، “نشستن” است. آساناها تمرینات بدنی هستند که همراه با کل فلسفه یوگا به منظور حفظ سلامت و قوی بدن توسعه یافته اند. همانطور که از نام آنها پیداست، برای ایجاد حالت ذهنی متعادل‌تر از زمان دادن صرفاً برای بودن ناشی می‌شود. تمرین آسانا جنبه ای است که اکثر افراد علاقه مند به یوگا در غرب به آن علاقه دارند. آنها ثابت کرده اند که پادزهر بسیار موثری برای استرس های سبک زندگی غربی با اکتان بالا هستند.

روح یوگا


انواع تکنیک های آرامش و تکنیک های سلامتی برای دیابت 2020

یوگا قدمتی به قدمت بشریت دارد و هزاران سال است که در بدن و ذهن به عنوان روشی ملایم و در عین حال موثر برای به دست آوردن انرژی، استقامت، سکون و تعادل انجام شده است. اگرچه هزاران سال پیش در شبه قاره هند ظاهر شد، اما بیشتر و بیشتر مردم در غرب به یوگا به عنوان راهی برای مقابله با استرس ها و فشارهای زندگی مدرن روی می آورند. تعداد کمی از کشورها می توانند با اندازه و تنوع هند برابری کنند و هیچ کشور دیگری که مذهب آن با هر جنبه ای از زندگی در هم آمیخته باشد.
فلسفه هندی عمدتاً بر سرنوشت معنوی انسان متمرکز است، به همین دلیل است که با مذهب هندی مرتبط است و اغلب در تلاش است تا مرزهای بین دین، به ویژه بین هندوئیسم و ​​بودیسم را از بین ببرد. در طول هزاران سال از متون مقدس هندی که در طول قرن ها نقل شده است، ارجاعات زیادی به یوگا به عنوان راهی به سوی حقیقت وجود دارد.

مدارس، آشرام ها و مراکز یوگا از آغاز قرن بیستم در سراسر جهان غرب گسترش یافته اند. معلمان تکنیک هایی را توسعه دادند و تمرکز را تغییر دادند، سپس روش های “جدید” خود را نام بردند. امروزه چیزهای زیادی برای انتخاب وجود دارد، و دانستن اینکه از کجا شروع کنید دشوار است. اصطلاح “یوگا” اکنون برای بسیاری از اشکال زهد، مراقبه و آموزش معنوی به کار می رود، اما در اصل از جنوب هند به عنوان تمرینی که هدف آن اجتناب از چرخه کارمایی علت و معلول و دستیابی به آگاهی بالاتر بود، سرچشمه گرفته است.

مراقبه



بیتلز با ملاقات با ماهاریشی ماهش یوگی، که چهل و هشت سال پیش تمرین مراقبه متعالی را به آنها آموزش داد، متحول شدند. باز کردن چشمان آنها به روش های جدید ادراک. جنبش مدیتیشن متعالی، که تکنیکی را آموزش می دهد که اکنون توسط میلیون ها نفر در سراسر جهان تمرین می شود. این روش به عنوان ساده ترین و مؤثرترین روش برای کسب آرامش عمیق، شادی درونی و رضایتمندی تبلیغ می شود. در واقع، به نظر می‌رسد که این تکنیک توسط تحقیقات تأیید شده است، که شامل مطالعاتی در زمینه بهبود سلامت، عملکرد شناختی، و حتی کاهش میزان جرم و جنایت مربوط به تمرین مراقبه متعالی است.

بزرگ و کوچک



کیهان خرد چیست و ماکرو کیهان چیست؟ اینها واقعاً اصطلاحات نسبی هستند. آنها برای بیان یک رابطه هستند و در موقعیت های مختلف ممکن است چیزهای متفاوتی باشند. به عنوان مثال، وقتی در مورد بدن خود صحبت می کنیم، خود فیزیکی ما جهان بزرگ است، در حالی که سلول های فردی ما جهان کوچک هستند.

وقتی در مورد کل جهان صحبت می کنیم، بدن ما جهان کوچک و زمین جهان بزرگ است. جثه کوچک و جثه بزرگ.
در مقیاس بزرگتر، وقتی در مورد کیهان صحبت می کنیم، زمین همان دنیای کوچک است و هر چیز دیگری که در آنجا وجود دارد بخشی از جهان است.
هنگامی که ما فقط به دنیای کوچک خود فکر می کنیم و فقط به فوریت هایی که در آنجا اتفاق می افتد گوش می دهیم – مانند میل به غذا، رابطه جنسی، خواب و سرگرمی – اغلب فراموش می کنیم که هر یک از انتخاب هایی که انجام می دهیم چگونه بر جهان اطراف تأثیر می گذارد. ما
مهم است که به خاطر داشته باشید که همه ما با درایوهای طبیعی عرضه می‌شویم. حفظ خود و حفظ هر آنچه به آن مربوط است. اینها را نباید از هم جدا کرد. برای حفظ زندگی خود، ما باید بدن بزرگتر، زمین را حفظ کنیم. این یک اصل بسیار اساسی است، اما اغلب نادیده گرفته می شود، در زیست شناسی به نام وابستگی متقابل.

رنگ در درمان


انواع تکنیک های آرامش و تکنیک های سلامتی برای دیابت 2020

رنگ پدیده ای است که آن را احاطه کرده و اغلب بدیهی تلقی می شود. در حالی که شگفتی و هیبت رنگین کمان – منظره الهام بخش نورهای قطبی، معروف به شفق قطبی – با شکوه کامل نمایش داده می شود. رنگ ها بخش قابل مشاهده طیف الکترومغناطیسی هستند.

کشف مجدد رنگ مورد استفاده به عنوان درمان هنوز در مراحل ابتدایی است. تحقیقات تاریخی نشان می دهد که در بسیاری از فرهنگ ها رواج داشته است. آتلانتیس [inhabits of the vanished continent Atlantis] اعتقاد بر این است که آنها معابد درمانی ساخته اند که سقف های طاقدار آنها از کریستال های به هم پیوسته ساخته شده است که نور را در طیف رنگی از بین می برد. این رنگ ها برای التیام بیماری ها، زایمان، التیام روابط و کمک به روح در انتقال از این زندگی به زندگی دیگر استفاده شده است.
مصریان در معابد خود اتاق های شفا برای افراد داشتند که به گونه ای ساخته شده بود که هر یک پرتوهای طیفی را جذب می کرد. رایج است که کسانی که برای شفا به معبد می‌آمدند، ابتدا «رنگ» تشخیص داده می‌شدند و سپس در اتاقی قرار می‌گرفتند که رنگ تجویز شده در آن تابش می‌کرد. اجداد ما با درک اینکه چگونه رنگ های طبیعت بر آنها تأثیر می گذارد، متوجه شدند که چگونه آنها را جذب کرده و از آنها برای درمان استفاده کنند. تمام رنگ های طیف با رنگ سازگار هستند – اغلب در درمان رنگ پزشکی استفاده می شوند – و خواص درمانی خاص خود را دارند.

تصدیق و مانترا


انواع تکنیک های آرامش و تکنیک های سلامتی برای دیابت 2020

کلمات فوق العاده قدرتمند هستند. آنها رابط بین فکر و عمل هستند. بیان ایده با صدای بلند یا روی کاغذ آن را واقعی تر و معنادارتر می کند. در حالی که مدیتیشن اغلب مترادف با نشستن در سکوت است، کلمات با این تمرین همراه هستند. این به دو شکل بیان می شود، به عنوان تأیید قصد ما قبل یا بعد از مراقبه، و به عنوان یک مانترا در طول مراقبه.

هیچ گونه تصدیق یا طلسم معتبر یا نادرستی وجود ندارد. انتخاب کلمات برای روتین مدیتیشن یک موضوع کاملا شخصی است. ادعای شما باید با نیات شخصی شما مرتبط باشد. مانترا یا مانترا شما نیز ممکن است مربوط به قصد شما باشد یا ممکن است توسط یک معلم به شما داده شود. هر کلمه‌ای که برای تلفظ انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که برای شما معنای واقعی دارند.


در حالی که هر دو بخشی از یک فرآیند هستند، تصدیقات و مانتراها با یکدیگر متفاوت هستند. تصدیق ها بیانیه هایی هستند از آنچه که ما باید انجام دهیم و باشیم. اگر فکر می کنید که حرف شماست، بیان کنید که همان چیزی هستید که قصد دارید یک کراوات ساده برای تبدیل شدن به آن باشید. زبان تأیید همیشه مثبت است و به جای فرآیند، بر نتیجه نهایی تمرکز دارد. کلماتی مانند امید، امید و خواستن متعلق به تاکیدات شما نیستند. به عنوان مثال، اگر قصد شما کاهش وزن است، به جای اینکه “من وزن کم می‌کنم” یا امیدوارم وزن کم کنم، باید این جمله تایید شود: “من وزن کم می‌کنم.” همانطور که تأییدات خود را تأیید می کنید، باید نتیجه نهایی را نیز تجسم کنید.
مانتراها، به بیان ساده، جملاتی هستند که به ما کمک می کنند الوهیت درون و اطراف خود را درک کنیم. آنها می توانند رشته های کلمه بسیار ساده یا بسیار پیچیده باشند، در زبان مادری ما یا زبان دیگری. مهم است که معنی عبارات خود را بدانید. شما باید همیشه آنها را با نیت مثبت پر کنید، زیرا مانترا قدرتمند است. معانی آن برای بیدار کردن شما از معجزه زندگی، نیروی حیات الهی قدرتمندی است که هر یک از ما را به موجودی مقدس در یک جامعه مقدس بزرگتر تبدیل می کند.

همچنین یک جزء شنوایی و حسی در مانتراهای شما وجود دارد. ارتعاشات صوتی که هنگام خواندن مانترا ایجاد می کنید، بخشی از یک تجربه حسی مغذی در حین مدیتیشن است. این ارتعاشات همچنین به عنوان رسانای جریان مثبت انرژی زندگی عمل می کنند و باتری های شما را شارژ می کنند. شما می‌خواهید قبل از رها کردن مانترا از لب‌هایتان عمیق نفس بکشید، سپس به آرامی صداهای صوتی را دراز کنید تا معنای مثبت و تجربه حسی طولانی شود. خودتان را کاملاً در آن قرار دهید. می شنوید که آن را احساس کنید. از طریق پاسخ حافظه حسی، مغز شما این ارتعاشات صوتی را با معنای آنها و با تجربیات لذت بخش مرتبط می کند. با گذشت زمان، فقط شنیدن اینکه مانتراهای خود را می گویید به شما کمک می کند تا سریعاً به حالت مراقبه بروید.

آنلاین باش


انواع تکنیک های آرامش و تکنیک های سلامتی برای دیابت 2020

ما به عنوان یک جامعه جهانی باید درک کنیم که دستیابی به خوشبختی و رفاه برای اکثر ما یک فرآیند فراگیر است. این سبکی است که نیاز به تغییر در هر جنبه ای از سبک زندگی ما دارد، تغییراتی که شامل تمرین منظم آیین هایی است که ذهن، بدن و روح را توسعه می دهد. در طول اعصار، قدیمی ترین ادیان جهان و قبایلی که آنها را اجرا می کنند، تأثیر ذهن و روح را پذیرفته اند. در طول اعصار، آنها مراسم ساده، جامع و طبیعی سلامتی را به عنوان بخشی از زندگی روزمره و روزمره خود انجام داده اند. تناسب اندام و تندرستی آنها ریشه در سنت ها دارد و دانش از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود. آنها می دانستند که گیاهان و گیاهان دارای قدرت شفا و هوش شگفت انگیزی هستند.

زمان اینجا در دنیای غرب به آرامی در حال تغییر است. امروزه شیوه‌های پزشکی جهانی احیا شده است و فرآیندهای جهانی که به شدت به گیاهان و گیاهان طبیعی متکی هستند به شرح زیر است:
درمان‌ها، از جمله آیورودا، طب آسیایی، گیاه‌شناسی، سنت‌های شفابخش آفریقایی و بومی آمریکا، همگی از مواد شیمیایی گیاهی و گیاهان برای تعادل بدن استفاده می‌کنند. علاوه بر این، مؤسسه پزشکی به شیوه‌های درمانی «جایگزین» قدیمی، از جمله مدیتیشن، دعا، یوگا، ماساژ، هومیوپاتی، طب سوزنی، و گیاه‌پزی احترام می‌گذارد. اثرات فیزیولوژیکی و روانی قدرتمند رایحه درمانی نیز توسط بسیاری شناخته شده است.


ما نمی توانیم بدون گیاهان زندگی کنیم که اکسیژنی را که برای زندگی باید استنشاق کنیم را بازدم می کنند و مواد حیاتی را برای غذا، دارو و سرپناه ما فراهم می کنند. گیاهان بدون توجه مسئولانه ما به خاکی که در آن رشد می کنند و هوای اطرافشان نمی توانند در دنیای مدرن زنده بمانند. این یک نوع وابستگی متقابل است که باید به آن پی ببریم. ما باید گیاهان را حفظ کنیم زیرا آنها مواد مغذی هستند که ما از خاک حمل می کنیم. و ما باید خاک را درمان کنیم تا این گیاهان بتوانند رشد کنند. ما باید از همه عناصری که حیات را حفظ می کنند محافظت کنیم – هوا، آب، زمین و خورشید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/