امنیت را در تاریکی شهر ببندید



در مورد تأثیر نور بر ایجاد احساس امنیت در افراد، مطالعات بسیاری در نقاط مختلف جهان انجام شده است. به عنوان مثال، در دانشگاه شفیلد در انگلستان، محققان نشان داده‌اند که روشنایی خیابان‌ها می‌تواند با ایجاد حس ایمنی به بهبود کیفیت زندگی کمک کند، اگرچه آنها معتقدند این کار هزینه زیادی دارد.
البته فرض کنید حتی در مورد روشنایی شهرها هم اتفاق نظر وجود نداشته باشد و برخی از افراد در مورد تأثیر منفی نورهای مصنوعی بر حیات وحش و طبیعت صحبت کنند، اما وقتی صحبت از امنیت و احساس خوب در شب در شهرها می شود، به نظر می رسد که باید بیشتر منطقی باشد. این کار.
شکستگی های تاریک و موزاییک
جنایتکاران در هر کجای دنیا که باشند تاریکی را ترجیح می دهند زیرا پرده سیاه شب فعالیت های آنها را نیز می پوشاند، از جمله پاتوق های خطرناک معتادان که کوچکترین اتفاقی که می افتد کشیدن مواد مخدر است.
علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران از این وقفه ها ابراز نگرانی می کند و آن را به بحث تاریکی نقاط بی دفاع پایتخت مرتبط می کند. وی در گفت و گو با ایلانا تلاش برای ساماندهی معتادان خیابانی را مطلوب می داند اما تاکید می کند که اگر تجمع این افراد منجر به از هم پاشیدگی استراحتگاه های اصلی و تشکیل استراحتگاه ها و موزاییک های پراکنده در سطح شهر شود، قطعاً این اتفاق می افتد. خوب نیست. به خصوص در تهران که موقعیت های بی دفاع زیاد است.
این سخنان سخنران است: وجود این همه جایگاه بی دفاع در سطح شهر می تواند زمینه ساز شکل گیری بیشتر پاتوق های موزاییک در تهران شود. این در حالی است که متأسفانه از این مکان ها در تهران زیاد داریم که شب ها کاملا تاریک و منزوی هستند و بستر لازم را برای حضور معتادان فراهم می کنند.
جالب اینجاست که نادعلی نه تنها این تاریکی و تهدید را برای جنوب شهر می داند، بلکه اذعان می کند که حتی در شمال شهر نیز مکان های بی پناه بسیاری وجود دارد که به دلیل کمبود امکانات روشنایی شهری، به بستری مناسب برای شهر تبدیل شده اند. تشکیل فرورفتگی های موزاییکی
بود
چرا شهر تاریک است؟
البته در بحث تاریکی شهر نباید تنها به معتادان توجه کرد، زیرا کمبود نور منجر به یک سری مشکلات می شود. از جمله تصادفاتی که چندی پیش رئیس اداره تصادفات پلیس راه پایتخت عنوان کرد این است که طبق تحلیل ها و بررسی های انجام شده حدود ۴۴ درصد از تصادفات منجر به فوت در تهران در ساعات تاریک و شب (به دلیل فقر) رخ می دهد. . چشم انداز). این مسئول حتی در موضع مقصران تاریکی شهر قرار گرفت و گفت: در تصادفاتی که به دلیل کمبود نور رخ می دهد، سازمان مربوطه مقصر است و باید در مراجع قضایی پاسخگو باشد و غرامت پرداخت کند.
اما چرا وظیفه روشن نگه داشتن شهر که وزارت نیرو بر عهده شهرداری ها می داند گاهی به درستی انجام نمی شود و به تدریج بر تعداد نقاط سیاه شهر افزوده می شود؟
نوشته عینک محمدعلی پورنیا، کارشناس مسائل شهری، اگر به دنبال پاسخ باشیم، این مشکل دلایل متعددی دارد که به جام جم توضیح می دهد. وی می گوید: در سال های اخیر در ماه های گرم سال به دلیل کمبود برق، میزان روشنایی شهرها به عمد کاهش می یابد تا به شبکه برق کشور کمک شود که اقدام قابل قبولی است. اما نکته اینجاست که کمک نیروگاه‌ها تنها پشت تاریکی شهرها نیست، زیرا در طول سال بخش زیادی از تجهیزات روشنایی شهرها توسط دزدان، معتادان و کسانی که از این قبیل سود می‌برند به سرقت می‌رود یا عمدا تخریب می‌شود. تاریکی؛ تجهیزاتی که البته یا تعویض نمی شوند یا خیلی دیر این اتفاق می افتد.
پورنیا البته دلیل دیگری نیز برای تاریکی برخی نقاط شهر و بلاتکلیفی اعتراضات مردمی ذکر می کند که جای تاسف و در خور توجهی دارد; واقعیت این است که بسیاری از شهرداران مناطق شبانه به منطقه خود نمی آیند تا وضعیت را ببینند، بلکه در روز به تردد می پردازند و اگر شب در حال تردد هستند، با خودروهای سازمانی از پشت شیشه ها به منطقه خود سفر می کنند. حقایق را نمی توان به خوبی لمس کرد.

طرح ارتقای امنیت زنان چه شد؟
نزدیک به دو سال پیش شورای شهر پنجم تهران از طرح ارتقای امنیت زنان در مناطق ۲۲ گانه پایتخت رونمایی کرد، طرحی که در آن زنان می توانند با سامانه ۱۳۷ فضاهای حفاظت نشده شهری را گزارش دهند. معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: تامین امنیت برای زنان پارک ها و فعالیت ها اتوبوس های شبانه و روشنایی بیشتر در برخی مکان ها سرلوحه خواسته های زنان است و ۱۳۷ بلافاصله با هر تماس اقدام می کنند. در آن زمان زهرا نژاد بهرام، یکی از اعضای شورای پایتخت معتقد بود که توسعه و بازسازی برخی از فضاهای شهری در افزایش ایمنی زنان تأثیر دارد.
با وجود این، زنان همچنان خواستار امنیت شبانه در شهر هستند که بخش بزرگی از آن مربوط به روشنایی معابر است، موضوعی که تجربیات زندگی ما نشان می دهد جدی گرفته نمی شود.

مریم خباز – گروه جامعهدر مورد تأثیر نور بر ایجاد احساس امنیت در افراد، مطالعات بسیاری در نقاط مختلف جهان انجام شده است. به عنوان مثال، در دانشگاه شفیلد در انگلستان، محققان نشان داده‌اند که روشنایی خیابان‌ها می‌تواند با ایجاد حس ایمنی به بهبود کیفیت زندگی کمک کند، اگرچه آنها معتقدند این کار هزینه زیادی دارد.
البته فرض کنید حتی در مورد روشنایی شهرها هم اتفاق نظر وجود نداشته باشد و برخی از افراد در مورد تأثیر منفی نورهای مصنوعی بر حیات وحش و طبیعت صحبت کنند، اما وقتی صحبت از امنیت و احساس خوب در شب در شهرها می شود، به نظر می رسد که باید بیشتر منطقی باشد. این کار.
شکستگی های تاریک و موزاییک
جنایتکاران در هر کجای دنیا که باشند تاریکی را ترجیح می دهند زیرا پرده سیاه شب فعالیت های آنها را نیز می پوشاند، از جمله پاتوق های خطرناک معتادان که کوچکترین اتفاقی که می افتد کشیدن مواد مخدر است.
علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران از این وقفه ها ابراز نگرانی می کند و آن را به بحث تاریکی نقاط بی دفاع پایتخت مرتبط می کند. وی در گفت و گو با ایلانا تلاش برای ساماندهی معتادان خیابانی را مطلوب می داند اما تاکید می کند که اگر تجمع این افراد منجر به از هم پاشیدگی استراحتگاه های اصلی و تشکیل استراحتگاه ها و موزاییک های پراکنده در سطح شهر شود، قطعاً این اتفاق می افتد. خوب نیست. به خصوص در تهران که موقعیت های بی دفاع زیاد است.
این سخنان سخنران است: وجود این همه جایگاه بی دفاع در سطح شهر می تواند زمینه ساز شکل گیری بیشتر پاتوق های موزاییک در تهران شود. این در حالی است که متأسفانه از این مکان ها در تهران زیاد داریم که شب ها کاملا تاریک و منزوی هستند و بستر لازم را برای حضور معتادان فراهم می کنند.
جالب اینجاست که نادعلی نه تنها این تاریکی و تهدید را برای جنوب شهر می داند، بلکه اذعان می کند که حتی در شمال شهر نیز مکان های بی پناه بسیاری وجود دارد که به دلیل کمبود امکانات روشنایی شهری، به بستری مناسب برای شهر تبدیل شده اند. تشکیل فرورفتگی های موزاییکی
بود
چرا شهر تاریک است؟
البته در بحث تاریکی شهر نباید تنها به معتادان توجه کرد، زیرا کمبود نور منجر به یک سری مشکلات می شود. از جمله تصادفاتی که چندی پیش رئیس اداره تصادفات پلیس راه پایتخت عنوان کرد این است که طبق تحلیل ها و بررسی های انجام شده حدود ۴۴ درصد از تصادفات منجر به فوت در تهران در ساعات تاریک و شب (به دلیل فقر) رخ می دهد. . چشم انداز). این مسئول حتی در موضع مقصران تاریکی شهر قرار گرفت و گفت: در تصادفاتی که به دلیل کمبود نور رخ می دهد، سازمان مربوطه مقصر است و باید در مراجع قضایی پاسخگو باشد و غرامت پرداخت کند.
اما چرا وظیفه روشن نگه داشتن شهر که وزارت نیرو بر عهده شهرداری ها می داند گاهی به درستی انجام نمی شود و به تدریج بر تعداد نقاط سیاه شهر افزوده می شود؟
نوشته عینک محمدعلی پورنیا، کارشناس مسائل شهری، اگر به دنبال پاسخ باشیم، این مشکل دلایل متعددی دارد که به جام جم توضیح می دهد. وی می گوید: در سال های اخیر در ماه های گرم سال به دلیل کمبود برق، میزان روشنایی شهرها به عمد کاهش می یابد تا به شبکه برق کشور کمک شود که اقدام قابل قبولی است. اما نکته اینجاست که کمک نیروگاه‌ها تنها پشت تاریکی شهرها نیست، زیرا در طول سال بخش زیادی از تجهیزات روشنایی شهرها توسط دزدان، معتادان و کسانی که از این قبیل سود می‌برند به سرقت می‌رود یا عمدا تخریب می‌شود. تاریکی؛ تجهیزاتی که البته یا تعویض نمی شوند یا خیلی دیر این اتفاق می افتد.
پورنیا البته دلیل دیگری نیز برای تاریکی برخی نقاط شهر و بلاتکلیفی اعتراضات مردمی ذکر می کند که جای تاسف و در خور توجهی دارد; واقعیت این است که بسیاری از شهرداران مناطق شبانه به منطقه خود نمی آیند تا وضعیت را ببینند، بلکه در روز به تردد می پردازند و اگر شب در حال تردد هستند، با خودروهای سازمانی از پشت شیشه ها به منطقه خود سفر می کنند. حقایق را نمی توان به خوبی لمس کرد.

طرح ارتقای امنیت زنان چه شد؟
نزدیک به دو سال پیش شورای شهر پنجم تهران از طرح ارتقای امنیت زنان در مناطق ۲۲ گانه پایتخت رونمایی کرد، طرحی که در آن زنان می توانند با سامانه ۱۳۷ فضاهای حفاظت نشده شهری را گزارش دهند. معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: تامین امنیت برای زنان پارک ها و فعالیت ها اتوبوس های شبانه و روشنایی بیشتر در برخی مکان ها سرلوحه خواسته های زنان است و ۱۳۷ بلافاصله با هر تماس اقدام می کنند. در آن زمان زهرا نژاد بهرام، یکی از اعضای شورای پایتخت معتقد بود که توسعه و اصلاح برخی از فضاهای شهری در افزایش ایمنی زنان تأثیر دارد.
با وجود این، زنان همچنان خواستار امنیت شبانه در شهر هستند که بخش بزرگی از آن مربوط به روشنایی معابر است، موضوعی که تجربیات زندگی ما نشان می دهد جدی گرفته نمی شود.