التهاب پوست چیست؟ رژیم غذایی برای التهاب را بدانید.


التهاب یک مشکل رایج در دنیای امروز است. به دلیل عادات بد و شیوه زندگی ، مردم از مشکلات متعددی در ارتباط با التهاب رنج می برند. یک مناسب رژیم التهابی نیاز لحظه ای است. مردم باید در مورد التهاب و خطرات آن آموزش ببینند. به ویژه التهاب پوست شایع ترین مشکلی است که همه ما در زندگی با آن روبرو بوده ایم.

التهاب پوست چیست؟

التهاب پوست یک مشکل رایج در بیماری های پوستی است. التهاب پوست انواع مختلفی دارد. التهاب پوست اغلب بصورت بثورات قرمز و خارش دار با اگزما ، روزاسه ، درماتیت سبورئیک و پسوریازیس ظاهر می شود. التهاب پوست را می توان با توجه به نوع آن ، حاد یا مزمن مشخص کرد.

قرار گرفتن پوست در معرض اشعه ماوراء بنفش (UVR) ، مواد حساسیت زا ، قرار گرفتن در معرض اشعه یونیزه کننده و مواد شیمیایی می تواند منجر به التهاب حاد پوست شود. التهاب پوست طی یک یا دو هفته و با خوردن رژیم متعادل برای التهاب پوست بهبود می یابد. التهاب پوست همچنین به بخشی از بافت پوست آسیب می رساند. در عوض ، التهاب مزمن در نتیجه واکنش التهابی مداوم در سلول های ایمنی پوست ایجاد می شود.

این التهاب پوست می تواند مدت زیادی طول بکشد و باعث آسیب جدی به بافت پوست شود. اگرچه روند التهاب پوست بسیار پیچیده است ، اما هنوز به طور کامل شناخته نشده است. هنگامی که سلول های پوست با محرک های “تحریک کننده” مانند اشعه ماوراء بنفش ، محرک خارش یا آلرژن ها (که باعث ایجاد حساسیت می شوند) تماس پیدا می کنند ، این پوست انواع هورمون های التهابی تولید می کند که به عنوان سایتوکین ها و شیمیوکین ها شناخته می شوند.

این “پیام رسان های التهابی” با اتصال به گیرنده های خاص در سلول هدف ، باعث تولید هورمون های سیگنال دهنده التهابی اضافی می شود. بسیاری از اینها باعث اتساع عروق می شوند ، در حالی که برخی دیگر باعث فعال شدن سلول های عصبی می شوند.

در عین حال ، دیگر سایتوکاین ها باعث می شوند سلول های ایمنی خون را ترک کرده و به پوست مهاجرت کنند ، جایی که این سلول های ایمنی هورمون های التهابی بیشتری تولید می کنند و همچنین آنزیم ها ، رادیکال های آزاد و مواد شیمیایی که به پوست آسیب می رسانند. تولید (مواد شیمیایی) نتیجه اولیه یک واکنش التهابی گسترده است که به پوست در مبارزه با عفونت های باکتریایی کمک می کند. این باکتری ها آسیب جدی به پوست وارد می کنند. اگر می خواهید مشکلات پوستی را درمان کنید ، باید رژیم غذایی برای التهاب پوست داشته باشید که در زیر مورد بحث قرار گرفته است.

رژیم غذایی برای التهاب (التهاب پوست)

یک رژیم ضد التهابی برای التهاب پوست شامل غذاهایی است که پاسخ التهاب را کاهش می دهند. در این رژیم غذایی ، غذاهای شیرین ، سرخ شده یا تصفیه شده با غذاهای کامل جایگزین می شوند.

رژیم های ضد التهابی سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند که مولکول های غذا را دوباره فعال می کند. این مولکول ها رادیکال های آزاد را کاهش می دهند. رادیکال های آزاد مولکول هایی در بدن هستند که به سلول ها آسیب می رسانند و خطر ابتلا به برخی بیماری ها را افزایش می دهند.

قوانین ضد التهابی در بسیاری از برنامه های رژیم غذایی رعایت می شود. به عنوان مثال ، رژیم قرون وسطایی شامل ماهی ، غلات کامل و چربی ها بود که برای قلب ما مفید است. رژیم غذایی برای التهاب پوست همچنین به تأثیرات مثبت بر روی سیستم قلبی عروقی ما کمک می کند.

رژیم ضد التهابی به چه مشکلاتی در التهاب پوست کمک می کند؟

پزشکان ، متخصصان تغذیه و متخصصان طبی رژیم های ضد التهابی را به عنوان درمان مکمل برای بسیاری از مشکلات سلامتی که با التهاب مزمن بدتر می شوند توصیه می کنند.

رژیم غذایی مناسب برای التهاب پوست می تواند در مشکلات زیر مفید باشد:

روماتیسم مفصلی

پسوریازیس

آسم

بیماری کرون

کولیت

بیماریهای التهابی روده

دیابت

چاقی

سندرم متابولیک

بیماری قلبی

بیماری هاشیموتو

علاوه بر این ، مصرف رژیم غذایی ضد التهابی برای التهاب پوست با کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان ، از جمله سرطان روده بزرگ همراه است.

چه غذاهایی را باید در رژیم غذایی ضد التهاب قرار داد؟

غذاهای زیر را می توان در رژیم غذایی برای کاهش التهاب پوست قرار داد:

  • سبزیجات برگ سبز مخلوط با کلم پیچ و اسفناج. سبزیجات برگ سبز سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند که با التهاب مبارزه می کنند.
  • بلوبری ، توت سیاه و گیلاس
  • انگور قرمز
  • سبزیجات غنی از مواد مغذی مانند کلم بروکلی و گل کلم.
  • حبوبات و حبوبات. لوبیا حاوی انواع آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی است. لوبیا گران نیست. این منبع ارزان از فیبر ، پروتئین ، فولات و مواد معدنی مانند منیزیم ، آهن و پتاسیم است. لوبیا برای مبارزه با التهاب پوست بسیار مفید است.
  • چای سبز
  • شراب قرمز در حد اعتدال
  • آووکادو و نارگیل
  • زیتون
  • روغن زیتون فوق بکر شامل چربی های غیر اشباع سالم برای قلب ، آنتی اکسیدان ها و اولئوکانتال (ماده ای که درد و التهاب را کاهش می دهد) است. روغن زیتون همچنین در مبارزه با التهاب پوست بسیار مثر است.
  • گردو و بادام حاوی چربی ، پروتئین و فیبرهای پرکننده هستند که با التهاب پوست مبارزه می کنند و برای کاهش وزن مفید هستند.
  • ماهی های آب سرد شامل ماهی آزاد و ساردین. برخی از ماهی ها سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که پروتئین واکنشی C (CRP) و اینترلوکین 6 را کاهش می دهند. این دو نوع پروتئین هستند که التهاب پوست را در بدن افزایش می دهند.
  • زردچوبه و دارچین
  • شکلات تلخ
  • ادویه جات و گیاهان دارویی
  • پیاز یا پیاز حاوی آنتی اکسیدان های مفید است. همچنین می تواند التهاب پوست را کاهش دهد. به غیر از این ، پیاز همچنین خطر کلسترول بد یا LDL را کاهش می دهد. می توانید از آن به عنوان درمانی برای التهاب پوست استفاده کنید.
  • پروتئین فعال فیبر C (CPR) ، که در خون به عنوان ماده ای وجود دارد که نشان دهنده التهاب پوست است. در صورت التهاب پوست ، مصرف فیبر کافی می تواند سطح CRP را کاهش دهد. هویج ، فلفل و برخی میوه ها حاوی کاروتنوئیدها و آنتی اکسیدان ها هستند که در کاهش سطح CRP بسیار مثر است.

غذاهایی که در رژیم غذایی برای التهاب پوست باید از آنها اجتناب کرد

  • گوشت فرآوری شده
  • نوشیدنی های شیرین
  • چربی های ترانس موجود در غذاهای سرخ شده.
  • نان سفید
  • خمیر سفید
  • گلوتن
  • روغن سویا و روغن گیاهی
  • میان وعده های فرآوری شده مانند چیپس سیب زمینی و کراکر
  • شیرینی هایی مانند کلوچه ، تافی و بستنی.
  • الکل بیش از حد
  • مقدار زیادی کربوهیدرات.
  • سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی ، موز ، فلفل دلمه ای و سیب زمینی که از خانواده شب بو هستند می توانند التهاب پوست یا بیماری های التهابی را افزایش دهند.

نکاتی که در رژیم غذایی برای التهاب پوست باید رعایت شود

پیروی از رژیم غذایی برای التهاب پوست برای افرادی که دوست دارند انواع مختلف غذا را امتحان کنند بسیار دشوار است. در این شرایط ، این افراد باید به موارد زیادی در رژیم غذایی خود توجه داشته باشند ، تا بتوانند به راحتی رژیم التهابی برای التهاب پوست را شروع کنند.

  • انواع سبزیجات و میوه ها را بخورید.
  • میوه و سبزیجات غنی از آنتی اکسیدان بخورید. آنتی اکسیدان ها به ما در مبارزه و کاهش التهاب پوست کمک می کنند.
  • غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 6 را محدود کرده و مقدار غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 (دانه کتان ، گردو و ماهی های چرب مانند ماهی آزاد ، ماهی تن ، ماهی خال مخالی و شاه ماهی) را در رژیم غذایی خود افزایش دهید.
  • گوشت قرمز را با منابع پروتئینی سالم مانند مرغ بدون چربی ، ماهی ، سویا ، لوبیا و حبوبات جایگزین کنید.
  • برنج قهوه ای ، نان گندم کامل و ماکارونی سبوس دار که سرشار از فیبر هستند را در رژیم غذایی خود قرار دهید.
  • به جای افزایش مقدار نمک به نام طعم غذا ، از داروهای ضدالتهابی مانند سیر ، زنجبیل و زردچوبه استفاده کنید.
  • میزان فست فود را در رژیم غذایی کاهش دهید.
  • میزان نوشابه و نوشیدنی های غنی از قند را در رژیم غذایی خود کاهش دهید.
  • یک لیست خرید برای وعده های غذایی و میان وعده های سالم تهیه کنید.
  • هنگام مسافرت یا پیاده روی تنقلات ضد التهابی مصرف کنید.
  • آب بیشتری بنوشید
  • کالری مورد نیاز روزانه را برآورده کنید.
  • شامل مکمل هایی مانند امگا 3 ، زردچوبه در رژیم غذایی.
  • روزانه ورزش کنید.
  • به اندازه کافی خوابیدن.


نمایش پست ها:
1









دیدگاهتان را بنویسید