افرادی که قلبشان برای آموزش می تپد



این برنامه برای معرفی نخبگان رشته های مختلف از هنر گرفته تا کشاورزی که در زمینه آموزش دیگران نیز فعال هستند، کافی نیست آنها را خشک و جلوی دوربین خالی کند و آن طور که کارگردان آن علیرضا تهرانی می گوید: زمینه ای را برای این افراد فراهم می کند. از نظر چالش‌ها و بازی‌ها، به ما اطلاع دهید که آنها مجبور به مقابله با آنها هستند.

وی همچنین هدف از اجرای این برنامه که روزهای پایانی هفته چهارشنبه و پنجشنبه ساعت ۲۲ از شبکه آموزش پخش می شود، جلب توجه مسئولان به موانع تحقق عدالت آموزشی می داند. او از انجام کمپین هایی برای غلبه بر این موانع می گوید.

وی همچنین درباره راه اندازی آموزشگاه های تولیدی صحبت کرد. مدارسی که به یادگیری هر چیزی که باید در مورد محصول یا کالای پررونق خود بدانید وابسته هستند تا دانش تولید آن را در اختیار شما قرار دهند. متن کامل گفت و گو با علیرضا تهرانی کارگردان برنامه ستارتا به تهیه کنندگی هادی خدادی، مدیریت هنری احسان مرادی، اجرای سیاوش عقدایی و مرضیه شراهی که با همکاری مدیر عامل بنیاد احسان فرمان امام پخش شده است را در ادامه بخوانید. مرکز فرماندهی.

در خبر اولیه ای که در مورد ستاره ستاره منتشر شد، این برنامه به عنوان «فرصتی برای حضور و تجلیل از نخبگان و ستارگان آسمان تعلیم و تربیت» ارائه شد. به نظر شما به عنوان کارگردان این برنامه هیچ چیز یا احساس نیازی باعث تولید «نستارا» نشده است؟

ما در ابتدا قرار بود یک برنامه زنده شبانه برای شبکه آموزش تولید کنیم، اما هر دو می‌دانید که برنامه‌هایی که در این سطح تولید می‌شوند، عموماً جنگ‌های افزایشی هستند و نه همه، بلکه برخی برای فاصله گرفتن از چهره‌ها، ستاره‌ها و مدل‌ها. به افراد در حال حرکت ارائه می شود یا به زبان دیگران علاقه ای که باید نسبت به این مدل های واقعی نشان نمی دهند. تاکید می کنم نه همیشه، بلکه اغلب وقتی از جنگ شبانه صحبت می کنیم، به بازیگران، ورزشکاران و چهره های معروف به عنوان مهمان فکر می کنیم که می توانیم با آنها صحبت کنیم و در نتیجه اوقات فراغت مردم را پر کنیم. با ذکر این نکات زمانی که تصمیم به تأسیس شبکه آموزش و پرورش النستا گرفته شد، احساس کردیم جای نخبگانی که دستی بر آتش تعلیم و تربیت داشتند در جنگ شبانه خالی است.

در واقع، جای خالی مدل هایی که او آنها را ارزشی در برنامه جنگ شبانه می نامد باعث شد که او در بورس تولید ستاره بیفتد؟

بله، و این شکاف زمانی آشکارتر می شود که به تغییر سبک مخاطب فکر می کنید. با توجه به آنچه در خیابان و در بطن جامعه دیدیم، به این نتیجه رسیدیم که الگوی افراد جامعه به ویژه جوانان در حال تغییر است، مثلاً کسانی که ویژگی ها و ارزش ها را ندارند. و استانداردهایی که باید در فضای مجازی رایج باشد. در مجموع هدف ما احیای مدل های ارزشمند، دادن فضای رسانه ای به آنها و برخورد متفاوت با آنها بود.

این افراد چگونه انتخاب شدند و تیم تحقیقاتی شما چه معیارهایی را تعیین کردند تا در انتخاب افراد دچار اشتباه نشوند؟

در دوره پیش تولید، بر اساس تماس هایمان و همچنین بر اساس سال ها تجربه در تولید اخبار، صنعتی، مستندهای علمی و… فهرست هایی تهیه کردیم که مبنای کار ما قرار گرفت و مثلاً بر اساس آن ها. ، تصمیم گرفت که در هر دو حوزه فرهنگ، هنر، علم و صنعت دانش، ورزش و … به نخبگان، علاقمندان و فعالان آموزش و پرورش برسد. ضمناً باید متذکر شوم که در حوزه آموزش، منظور ما فقط آموزش متوسطه و دانشگاه نیست، بلکه منظور از آموزش و پرورش و آموزش عمومی است.

اما در پنج قسمت منتشر شده تنها به دعوت از نخبگان تاثیرگذار در حوزه آموزش اکتفا شد.

بله، افرادی که تاکنون در برنامه دیده اید، نخبگان حوزه خود و فعال در حوزه آموزش هستند، اما در آینده نیز کسانی را خواهید دید که فقط در حوزه آموزشی فعال هستند.

یکی از نکاتی که در خبر اولیه که در برنامه نستارا منتشر شد، تلاش برای تحقق عدالت آموزشی و یا زمینه سازی برای تحقق آن است. چگونه یک برنامه تلویزیونی با این همه دست اندازها و شیب و وابستگی به عوامل بسیار می تواند تا این حد موثر باشد؟

اجازه دهید با یک مثال به سوال شما پاسخ دهم. اگر نگاهی به آمارهای جداگانه ای که سازمان سنجش هر سال در مورد پذیرش در مقاطع عالی ارائه می کند، بیندازیم. تمامی مقاطع تحصیلی بالای دیپلم منتشر می شود نگاه کنید یکی از نکاتی که توجه شما را جلب می کند تراکم پذیرفته شده در برخی استان ها و عدم تخصیص در سایر استان ها می باشد. این حادثه نتیجه همین عدم عدالت آموزشی است و نیاز به اصلاح دارد و کاری که ما در نارتارا در این زمینه انجام می دهیم، سازماندهی کمپین ها و کمپین های مردمی است.

آیا می توانید نمونه ای از این کمپین ها را ذکر کنید؟

همانطور که می دانید صراط با مشارکت بنیاد احسان فرمان امام پخش شد و یکی از کمپین هایی که با مشارکت این نهاد برگزار می شود، کمپین «لیگ احسان» است. کمپینی که دانشجویانی را که امکانات ورزشی و بازی در خوابگاه خود ندارند را به عنوان گروه هدف برگزیده و ارائه این امکانات برای این افراد را ماموریت خود قرار داده است. کمپین دیگری نیز وجود دارد که در آستانه سال تحصیلی به راه اندازی آن می پردازیم که کمپین «مشک الحسن» با هدف ارائه لوازم التحریر به مناطق کم برخوردار است.

و آیا چشم انداز پایانی برای این کمپین ها در ذهن دارید یا فقط حفظ آن برای شما مهم است؟

در کنار واسطه گری نیازها و موانع تحقق عدالت آموزشی، آنچه در نهایت به آن خواهیم رسید، مدرسه تولید است. مدارسی که در هر نقطه از کشور با تأکید بر یک محصول یا محصول پر رونق یا زراعی یا زراعی راه اندازی می شوند و برای دانش آموزان مهارت هایی برای تولید آن محصول خاص که می تواند محصولات کشاورزی، گیاهان دارویی یا فرآورده های حیوانی باشد، ایجاد می کند. و … مثلاً این محصول در بم خرما است و هنرجویان آموزشگاه تولیدی این شهر هر آنچه را که باید در مورد خرما بدانند از بای بسما … تا تای تیمیت و در آینده یاد می گیرند. از تجربه فقط به افرادی با توانایی های بسیار بیشتر تبدیل خواهید شد. انتقال می دهد، می شود.

نه تنها نخبگان، بلکه همه دوستداران تدریس

علیرضا تهرانی مدیر ستاره استار. برنامه ای برای معرفی افراد نخبه در رشته تخصصی خود و عاشق آموزش و پرورش می گوید که در آینده ای نه چندان دور شاهد مهمانانی در این برنامه خواهیم بود که لزوما نخبه نیستند و شرکت کنندگان. مخرج این است که جان خود را در راه تعلیم و تربیت بدهند، چیز دیگری است، وی در این خصوص به جام جم گفت: اولویت ما نقش این افراد در عرصه آموزش و پرورش است، مثلاً با معلمی در حوزه آموزش و پرورش آشنا شدیم. روستاهای کهجیلویه و بویراحمد که مورد حمله گرگ های زیادی قرار گرفت بارها در جاده روستای خود که در آن کار می کند یا معلم دیگری در مسیر چندین بار توسط عقرب گزیده شده است و یا توسط خانم جوانی که به روستاهای دورافتاده سفر می کند. کتاب داستان منتشر کنید و داستان بگویید.