از چرخه رژیم خارج شوید و دوباره یاد بگیرید که به بدن خود گوش دهید

ما یک نیاز اولیه به تغذیه داریم. با این حال، در سنین پایین، ما از افرادی که اضافه وزن دارند آگاه هستیم و شروع به پرسیدن سوال می کنیم. من می دانم که فرزندانم این کار را می کنند. ما به آنها می گوییم که فرد دارای اضافه وزن، انواع غذاها را اشتباه، در مقادیر نامناسب می خورد و احتمالاً ورزش نمی کند. سپس آنها را به راه می فرستیم و همراه با تأثیرات رسانه ای، کودکان به سرعت یاد می گیرند که برای جلب توجه مثبت، باید لاغر باشید. توجه منفی باعث می شود نگاه ها، گیج شدن و نظرات غیرضروری و آزاردهنده به همراه داشته باشد.

تبلیغات رژیم غذایی در مجلات، تلویزیون، تبلیغات رادیویی و حتی مطب های پزشک بسیار زیاد است که مفهوم لاغری و کاهش وزن اهمیت زیادی دارد. ما به زودی یاد می گیریم که اگر گرسنگی خود را حفظ کنیم، می توانیم لاغر بمانیم، وزن اضافه نکنیم و این باعث می شود که توجه مورد نظر ما جلب شود. ما به سرعت یاد می گیریم که سیگنال های درونی گرسنگی خود را با مکیدن یک تکه آب نبات سفت یا نوشیدن مقداری آب یا جویدن آدامس خاموش کنیم و سپس به خود افتخار می کنیم که می توانیم با این روش با گرسنگی خود کنار بیاییم.

بدن ما گیج می شود. به جای کاهش وزن، گاهی اوقات اتفاقی که می افتد این است که بدن ما منابع چربی خود را حفظ می کند تا از گرسنگی نکشیم. رژیم شروع به کار علیه ما می کند و به اصطلاح به دیوار برخورد می کنیم. ما رژیم‌های سخت‌تر و شدیدتر یا برنامه‌های ورزشی را امتحان می‌کنیم و این برای مدت کوتاهی کار می‌کند تا زمانی که به دیوار دیگری برخورد کنیم.

گاهی اوقات ما فقط برای اینکه چند پوند وزن خود را جمع کنیم تسلیم هوس های خود می شویم و سپس دوباره خود را با محدود کردن مصرف خود تنبیه می کنیم یا این مایل اضافی را دویدن. ما سیگنال طبیعی بدن خود را برای گرسنگی و رضایت اشتباه می گیریم. حتی گاهی آنقدر گرسنه می شویم که حتی نمی دانیم گرسنه هستیم. تنها چیزی که احساس می کنیم سردرد، یا تحریک پذیری یا حتی خستگی است. و تا زمانی که چیزی نخوریم، این علائم به همان سرعتی که ترس ما از افزایش وزن دوباره با سرعت نور وارد ذهن ما شود، ناپدید نمی شوند.

از یک طرف ما در مدرسه ابتدایی هرم تغذیه مناسب را آموزش می دهیم. اما اگر به طور مداوم به این ترتیب غذا بخورید، مانند بسیاری از افراد چاق خواهید شد. در دبستان، شما قرار است وزنتان را افزایش دهید، همانطور که قرار است قدتان بلندتر شود و ذهنتان را تغذیه کنید. اما تصاویر و تأثیرات برای کوچک ماندن و کوچک ماندن آنقدر قوی است که دختران جوان اکنون برخلاف توصیه های آن هرم تغذیه عمل می کنند و از نمونه های همسالان خود در مورد نحوه غذا خوردن برای کاهش وزن پیروی می کنند. این به آنها توجهی را جلب می کند که اظهار می کنند میل دارند.

علاوه بر این، در جامعه امروزی که بیش از حد برنامه ریزی و ساعات کاری دیروقت، بعد از تمرینات مدرسه، بازی ها و تدریس خصوصی است، برای یک خانواده بسیار سخت است که یک ساعت را صرف پختن غذاهای مناسب و صرف غذا در کنار هم بکند. که مورد دوم ثابت شده است که باعث کاهش پرخاشگری، استفاده از داروهای غیرقانونی و الکل و رژیم غذایی نامناسب و اعمال تغذیه می شود.

ما دائماً با آنچه در تلویزیون می بینیم گیج می شویم. برنامه‌نویسی کودکان از تبلیغات تنقلات و غلات شیرین برای جوان‌ترین مصرف‌کنندگان ما درآمد زیادی کسب می‌کند. چگونه می توان با خوردن همیشگی چروک، وزن سالم خود را حفظ کرد و مواد مغذی مناسب را دریافت کرد؟ خوب شما نمی توانید. شما آن چیزها را می خورید، وزن اضافه می کنید و سریعتر گرسنه می شوید و چرخه غذا خوردن نامناسب را بارها و بارها شروع می کنید.

پس چگونه گرسنگی و سیری خود را به درستی تفسیر می کنید در حالی که همه موارد فوق علیه شما کار می کنند؟ خبر خوب این است که راه هایی وجود دارد. باید با ترفندهای تبلیغاتی محبوب، گزینه های فست فود و بهانه های خود مخالفت کنید. همیشه می توانید برای کمک با یک متخصص تغذیه، یک پزشک یا یک درمانگر مشورت کنید. یک درمانگر بیشتر برای کمک به شما برای یافتن تصویر بدنی سالم و انگیزه و حمایت برای انجام این کار. برای گوش دادن به بدن خود باید دوباره یاد بگیرید. به هر حال، تنها چیزی که می داند این است که چگونه زنده بماند. آیا تمام هدف زندگی همین نیست؟

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر