از دست دادن وزن نباید یک نبرد باشد

وزن برای هرکسی در مقطعی از زندگی مبارزه می کند. گاهی اوقات افزایش وزن را می توان به اختلالات هورمونی یا سایر مشکلات سلامتی نسبت داد که مانع از سوزاندن چربی در بدن می شود. گاهی اوقات تقصیر خود شخص است که به او توجه نمی کند.

اگر مدتی است که در تلاش برای کاهش وزن بوده اید، احتمالاً قبلاً سعی کرده اید با اکثر رژیم های غذایی مد روز که در حال حاضر محبوب هستند به موفقیت دست پیدا کنید. این رژیم ها چقدر برای شما موفق بوده اند؟ احتمالا نه خیلی حقیقت این است که یک رژیم غذایی مد روز به شما در کاهش موفقیت آمیز وزن و حفظ آن کمک نمی کند. در اینجا چند نکته کاهش وزن وجود دارد که سازندگان رژیم های غذایی مد روز به شما نمی گویند.

در بیشتر موارد، کاهش وزن صرفاً به اعداد بستگی دارد. فقط باید بیشتر از آنچه که مصرف می کنید کالری بسوزانید. به این ترتیب، برای حفظ انرژی بدن شما، باید کالری هایی را که در سلول های چربی ذخیره کرده است بسوزاند. کالری شماری چندان جالب نیست. در واقع به دلیل وزن کالری متفاوت غذاهای مختلف می تواند بسیار پیچیده شود. شما فقط می خواهید کالری هایی را مصرف کنید که فوراً توسط بدن شما قابل استفاده هستند – ذخیره آنها برای بعداً خوب نیست.

از پزشک یا یک متخصص تغذیه بخواهید که به شما کمک کند تا بفهمید اگر می‌خواهید تلاش‌های کاهش وزن خود را افزایش دهید، روزانه چه مقدار کالری باید بسوزانید. همیشه به یاد داشته باشید که هیچ رژیم غذایی بدون همراهی با یک برنامه ورزشی موفق نخواهد بود. اگر ورزش نمی کنید، مهم نیست که فقط چند صد کالری در روز از مواد غذایی دریافت کنید (که وحشتناک است و نباید آن را امتحان کنید). رژیم غذایی شما شکست خواهد خورد حتی اگر سخت‌ترین کاری که انجام می‌دهید پیاده‌روی هر روز بعدازظهر باشد، در کاهش وزن موفقیت بیشتری خواهید داشت. ورزش تون عضلانی، سطح انرژی و تمرکز بر روی کلی اهداف کاهش وزن شما را افزایش می دهد.

وعده های غذایی خود را برای مدتی یادداشت کنید. این ممکن است درد بزرگی به نظر برسد اما در دراز مدت به شما کمک خواهد کرد.

ایده در اینجا این نیست که مطمئن شوید هر کالری را که دریافت می‌کنید یادداشت می‌کنید (اگرچه انجام این کار می‌تواند بعداً زمانی که نیاز دارید بفهمید چقدر ورزش باید انجام دهید، بسیار مفید باشد). داشتن یک دفتر خاطرات غذایی همچنین می تواند به شما کمک کند هوس های خود و انواع طعم هایی را که به سمت آن گرایش دارید را دنبال کنید. به این ترتیب رژیم غذایی خود را موفق می‌کنید: غذاهای ناسالم را با غذاهای سالم جایگزین می‌کنید که طعم اولیه‌ای مانند غذاهای بی‌ارزش‌تری دارند که میل می‌کنید. یک مثال خوب در این مورد، خوردن توت فرنگی واقعی به جای غذاهای ناسالم با طعم توت فرنگی است. مجله غذایی شما در این مورد به شما کمک می کند زیرا احتمال موفقیت رژیم غذایی شما را افزایش می دهد.

مردم در همه جا نگران کاهش وزن هستند. تقریباً همه فکر می کنند که باید مقداری وزن کم کنند. کاهش وزن می تواند سالم باشد، اگر به روش صحیح به آن برخورد کنید. اگر سعی کنید از روش های ناسالم برای کاهش وزن استفاده کنید، به احتمال زیاد در اهداف خود شکست خواهید خورد و در نهایت می توانید هر پوند وزن خود را افزایش دهید. اشکالی ندارد که از پزشک خود کمک بخواهید، به خصوص اگر مطمئن نیستید چه روش هایی برای کاهش وزن مناسب هستند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر