احساسات بزرگ مانع پذیرش بدن می شوند؟ ممکن است دل شکسته باشید


زمان خواندن: 6 دقایق

اگر غذای شهودی را بررسی کرده اید ، احتمالاً از نظر عقلی پذیرفته اید که رژیم ها کار نمی کنند. حتی ممکن است با تصور این که دیگر مجبور نباشید از محدودیت مجازات غذا ، کالری ، ماکرو و نقاط دیگر استفاده کنید ، احساس آرامش کنید. با این حال ، با توجه به همه این موارد ، ممکن است احساس کنید که زندگی شما تغییر کرده است.

شاید بدانید که راه های بی شماری برای مراقبت از سلامتی شما وجود دارد که نیازی به کاهش وزن ندارند. شاید بدانید که بسیاری از افراد بدن خود را در هر اندازه و شکلی که در حال حاضر هستند ، قدردانی ، احترام یا حتی دوست می دارند. با این حال ، ممکن است در مورد قطع رژیم دچار اختلاف نظر شوید.

فرآیند یادگیری و تمرین خوردن بصری می تواند باعث ایجاد برخی احساسات واقعاً بزرگ شود ، یا حتی با نیروی سونامی با شما برخورد کند. یکی از این احساسات درد است.

بخشی از رهایی از رژیم غذایی و حرکت به سمت پذیرش اندام و اندام ، غم و اندوه برای چیزی است که پشت سر گذاشته اید. منظور من کنار گذاشتن غلتک رژیم یو یو نیست. من در مورد محرومیت از ممنوعیت برخی غذاها و احساس گناه برای خوردن آن غذاها هنگامی که در رژیم خود “تقلب” می کنید یا آن را به کل کنار می گذارید ، صحبت نمی کنم. دردی که من از آن صحبت می کنم همان چیزی است که شما تجربه می کنید وقتی از خیال داشتن یک تیپ بدنی خاص دست می کشید و زندگی ای که همیشه تصور می کردید با آن همراه می شود.

دست از خیال بردارید

شما می دانید فانتزی منظورم چیست. در حالی که هر فرد امیدها و رویاهای خاص خود را در مورد زندگی خود دارد ، موضوعات مشترک مشترکی با تخیلات کاهش وزن وجود دارد:

  • شما امن تر خواهید بود
  • دوستان بیشتری خواهید داشت
  • شما برای شرکای بالقوه عاشقانه مطلوب تر خواهید بود.
  • شغل بهتری خواهید داشت … یا ترفیع
  • از خرید لباس های زیبا لذت بیشتری خواهید برد
  • شما از انرژی نامحدود و سلامت کامل برخوردار خواهید بود.
  • سرانجام تمام کارهایی را که به تعویق انداخته اید انجام می دهید ، مانند پوشیدن بیکینی یا سفر به پاریس.
  • شما می توانید هرچه می خواهید بخورید … و کیلوگرم از دست رفته را دوباره به دست نیاورید

این فانتزی ها از هیچ جا به سراغ ما نمی آیند. آنها آنها را نه تنها از طریق تبلیغات برنامه ها و محصولات کاهش وزن ، بلکه از طریق جامعه ، به ویژه رسانه ها ، به ما می رسانند. چند برنامه تلویزیونی و فیلم می بینید که در آن افراد با اندام بزرگتر دوستان زیاد ، شریک عالی و زندگی موفق و موفق دارند؟

حتی اگر پذیرفتن اندازه را از نظر تئوری قبول دارید ، معمولاً همچنان احساسات مبهم یا حتی منفی نسبت به بدن خود دارید.

من اخیراً با کار درمانگر ژان کورتنی آشنا شدم ، از جمله مقاله او در سال 2008 ، “پذیرش اندازه به عنوان یک فرآیند غم و اندوه”. او می نویسد که چگونه هنگامی که زنان از ایده کنترل اندازه و شکل بدن ما دست می کشند ، ما ضرر می کنیم و امید خود را برای فرار از تحقیر جامعه (و خودمان) نسبت به بدن ناقص از دست می دهیم. ما امید به دست آوردن همه پاداش هایی را که با کمترین امتیاز به دست می آید ، از دست می دهیم. اگر بدن شما بزرگتر است و مشکلات مفصلی یا حرکتی دارید ، امید به از بین بردن این مشکلات را از دست می دهید (و حداقل یک ارائه دهنده خدمات درمانی به احتمال زیاد “کاهش وزن” را به عنوان یک درمان ساده پیشنهاد می کند).

او توضیح می دهد که چگونه فرایند پذیرش بدن منعکس کننده پنج مرحله غم و اندوه است.

مراحل 1 و 2: انکار و عصبانیت

در مرحله انکار ، می توانید بپذیرید که کاهش وزن برای اکثر مردم پایدار نیست ، اما همچنان امیدوارم که شما یکی از نادر تک شاخ هایی باشید که می توانید وزن خود را کاهش دهید و آن را برای همیشه حفظ کنید. اگر به اندازه کافی تلاش کنید می توانید بر زیست شناسی غلبه کنید. اگر بدن شما تمایل به کاهش وزن ، حتی به طور موقت ، نشان دهد ، به احتمال زیاد این امید را خواهید داشت.

شما می توانید مبارزه برای کنترل بدن خود را با تلاش برای متقاعد کردن خود به حداقل برسانید که مبارزه با بدن خود ، به جای به چالش کشیدن استانداردهای بدنی جامعه ، امری عادی است. به احتمال زیاد ، شما احساس جدا شدن یا جدا شدن از بدن خود می کنید. کورتنی با دانستن اینکه چقدر کالری خورده دقیقاً مثال می زند ، اما هیچ لحظه ای نمی داند گرسنه است یا خیر.

در مرحله عصبانیت ، می توانید احساسات خود را به صورت داخلی یا خارجی هدایت کنید. اگر با پذیرش اندازه و فشارهای غیرواقعی جامعه برای لاغر شدن آشنا هستید ، ممکن است عصبانیت به سمت فوبیای چربی باشد که مشاهده می کنید و احتمالاً در جهان تجربه می کنید. اگر با ایده پذیرش سایز آشنا نیستید ، ممکن است از خود عصبانی باشید زیرا نتوانسته اید وزن خود را کاهش داده و آن را کنار بگذارید. این می تواند منجر به سرزنش خود و رژیم اجباری در تلاش برای کنترل یا حتی تنبیه بدن شما شود.

مرحله 3: مذاکره

اگر خود را به دلیل “شکست” در رژیم های غذایی سرزنش می کنید ، ممکن است بدن فعلی خود را نوعی تنبیه برای شکست خود تلقی کنید. شما می توانید با تجدید نظم و خود محرومیت ، یک فرصت دیگر برای “پیروزی” مذاکره کنید. کورتنی می گوید چرخه شکست و مذاکره می تواند سالها ادامه یابد.

برخی از افرادی که ایده پذیرش اندازه دارند از رژیم های یویو صرف نظر می کنند. فی نفسهاما آنها هنوز در نهایت به توافق بین خواسته های متضاد برای کنترل بدن خود (برای ارضای آرمان های اجتماعی) و رد این آرمان ها می پردازند. این توافق ممکن است برای ادامه تلاش برای کوچک شدن و تغییر شکل بدن آنها باشد ، اما اکنون این کار را به نام “سلامتی” انجام دهید. جستجوی “سلامتی” می تواند دلالت های اخلاقی داشته باشد ، وقتی از ورزشگاه غافل می شوید یا چیزبرگر را به سالاد ترجیح می دهید ، خجالت می کشید و از خود بیزارید ، احساسی که رژیم غذایی به دلایل زیبایی دارد چگونه است.

بنابراین چگونه می دانید که به جای تغذیه بدن خود با حرکات خوب و تغذیه ملایم ، تجارت می کنید؟ وقتی رفتارهای آنها اجباری می شود و بوی متمایزی از محرومیت از خود به مشام می رسد. یا همانطور که کریستی هریسون ، مجری پادکست “Food Psych” و نویسنده “Anti-Diet” می گوید ، هنگامی که انتخاب های شما از مکانی برای کنترل خود ، و نه مراقبت از خود ، ناشی می شود. در نهایت ، این مرحله می تواند میل به کنترل را کنار بگذارد.

مراحل 4 و 5: افسردگی و پذیرش

کورتنی می گوید که مرحله افسردگی می تواند دو نوع افسردگی را ایجاد کند: واکنشی و مقدماتی. افسردگی واکنشی شامل تفکر فاجعه بار است. اگر با پذیرش اندازه آشنا نیستید ، ممکن است باور داشته باشید که هرگز از مزایای یک زندگی “عادی” برخوردار نخواهید شد ، هرگز احساس جذابیت یا فعالیت نخواهید کرد ، یا شغل و زندگی جنسی رضایت بخشی خواهید داشت.

اگر پذیرش اندازه را بپذیرید ، ممکن است بدانید که می توانید شخصاً در یک بدن بزرگتر زندگی کامل داشته باشید ، اما با نبرد سرسختانه تغییر یک جامعه هراسی چاق ، مایوس خواهید شد. افسردگی مقدماتی این است که با این واقعیت روبرو شوید که وقتی در بدن چاق هستید زندگی در یک دنیای فوبیک چرب آسان نیست.

وقتی به مرحله پذیرش می رسید ، با ظاهر و اندازه بدن خود احساس آرامش می کنید ، و دیگر اندازه خود را دلیلی برای شرکت نکردن در فعالیتهایی که از آنها لذت می برید یا می خواهید امتحان کنید ، نمی بینید. شما به گونه ای غذا می خورید و ورزش می کنید که احساس طبیعی و رضایت بخش است ، نه به طریقی که قصد دارد خود را به نحوی “اصلاح” کند. از آنجا که هنوز در جامعه ای زندگی می کنید که فوبیای چربی دارد و کاملاً از فرهنگ رژیم استفاده می کند ، شما هنوز نظرات ، موقعیت ها یا اطلاعاتی را پیدا خواهید کرد که مانند یک محرک به نظر می رسند ، اما این به شما مربوط نمی شود.

به درد خود احترام بگذارید

بسیاری از مشتریان من زمانی که شروع به دیدن آنها می کنم ، بین مذاکره و افسردگی قرار دارند. اگر آنها در مرحله انکار هستند ، وقتی به خشم روی می آورند ، عموماً این عصبانیت را به سمت جامعه هدایت می کنند تا به خودشان.

من می دانم که کنار گذاشتن خیال داشتن کنترل مطلق بر ظاهر ، احساس و عملکرد بدن ما و داشتن یک زندگی عالی برای زندگی چقدر دشوار است. من دست کشیدن از فانتزی را تجربه کرده ام و می بینم که روند کار در مشتریانم شکل می گیرد. در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید:

  • تا آنجا که ممکن است بدانید که چرا وزن شاخص سلامت نیست.
  • لیستی از روش هایی که رژیم غذایی شما به شما آسیب زده است تهیه کنید. در صورت نیاز آن را مرور کنید.
  • تمرین مجدد بدن خود را با تکنیک هایی مانند تمرینات تنفسی ، اسکن بدن یا ورزش های آگاهانه انجام دهید.
  • به یاد داشته باشید که تسلیم شدن در رژیم غذایی این است تقصیر تو نیستبه از جامعه عصبانی شوید نه از خودتان. نوشتن “این تقصیر تو نیست” را روی یک یادداشت پس از آن در نظر بگیرید و آن را در جایی که می بینید ارسال کنید.
  • به یاد داشته باشید که علم نشان می دهد نمی توانید به طور دائم وزن کم کنید … حتی اگر فکر می کنید این کار باعث می شود احساس بهتری داشته باشید.
  • آیا ایده هایی دارید که بتوان آنها را به چالش کشید؟ به عنوان مثال ، آیا مواردی وجود دارد که تا زمانی که در اندام کوچکتری قرار نگرفته اید از انجام آنها جلوگیری می کنید؟ با این کار چه چیزی از دست می دهید؟
  • با یک متخصص تغذیه آگاه یا درمانگر تصویر بدن کار کنید تا دلیل اینکه چرا فکر می کنید با وزن کمتری احساس بهتری دارید و شرم بدن را بهبود می بخشد را بررسی کنید.
  • به خود اجازه دهید تا غم خود را از دست بدهید و خیال باریک ایده آل را کنار بگذارید. اگر در ابراز همدردی با مشکل روبرو هستید ، راه هایی را برای افزایش شفقت خود بیابید.

کری دنت متخصص تغذیه متخصص تغذیه مستقر در شمال غربی اقیانوس آرام ، نویسنده مستقل ، مشاور تغذیه بصری ، نویسنده و سخنران است. ابرقدرت های او عبارتند از: شکستن افسانه های تغذیه و توانمندسازی زنان احساس بهتری در بدن خود دارند و غذاهایی را انتخاب می کنند که از لذت ، تغذیه و سلامتی پشتیبانی می کند.

این نشریه را چاپ کنید این نشریه را چاپ کنید

دیدگاهتان را بنویسید