آیا می توانید از روان درمانی بهره مند شوید؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که آیا مراجعه به یک درمانگر یا مشاور ایده خوبی برای شما خواهد بود؟ بسیاری از ما در زمان‌هایی که می‌توانیم از کمک یک متخصص آموزش دیده و عینی استفاده کنیم، در دوران سختی زندگی خود را پشت سر می‌گذاریم. نه تنها درخواست کمک در این مواقع مشکلی ندارد، بلکه می تواند بسیار مهم باشد. چند جلسه درمانی می تواند تفاوت در این باشد که آیا ما با مشکلات دست و پنجه نرم می کنیم یا پیشرفت می کنیم، از زندگی خود بیشتر احساس رضایت می کنیم و از خود رضایت بیشتری داریم.

برخی علائم و رفتارهای خاص وجود دارد که ممکن است نشان دهنده نیاز به درمان باشد. به عنوان مثال، احساس بی ارزشی، اضطراب دائم، عصبانیت، رفتارهای اجباری و وابستگی به مواد به وضوح نشان دهنده نیاز به مراجعه به یک متخصص آموزش دیده است. مشکلاتی مانند افسردگی، اضطراب، اعتیاد و اختلالات خوردن باید ارزیابی شوند و سپس با دارو، درمان یا هر دو درمان شوند.

اما بسیاری از مشکلات دیگر وجود دارند که به وضوح تشخیص داده نمی شوند و با این وجود با درمان قابل بهبود هستند. احساس “تلو تلو خوردن”، داشتن مشکلات در روابط، خاطرات آسیب زا، بازگشت به گذشته، یا سردرگمی در مورد مسیر شغلی خود را می توان به طور موثر در درمان حل کرد.

بسیاری از ما در زمان هایی از تغییر در زندگی خود می گذرانیم که در آن احساس عدم اطمینان نسبت به آینده داریم. برخی افراد ممکن است این مرحله را «بحران میانسالی» بنامند. اما من احساس می کنم که این یک اصطلاح منفی برای یک پدیده مهم است. این انتقال های زندگی نقاط عطف هستند. آن‌ها نشان می‌دهند که ما کجای زندگی‌مان بوده‌ایم و باعث می‌شوند انتخاب‌ها و انتخاب‌هایمان را در زمینه‌های مختلف زیر سوال ببریم. برای اینکه درک عمیق تری از خود به دست آوریم و امکان رشد بیشتر و خودی جدید و بهبود یافته را فراهم کنیم، لازم است کارهایی را که قبلا انجام داده ایم ارزیابی و ارزیابی کنیم. صادق بودن در ارزیابی خود ما را به سمت تصمیم گیری بهتر در آینده سوق می دهد. همه ما افسوس می خوریم – کارهایی که آرزو می کنیم کاش به گونه ای دیگر انجام نمی دادیم یا انجام نمی دادیم. یک درمانگر می تواند به شما کمک کند که به این چیزها واقع بینانه تر و مؤثرتر نگاه کنید تا به شما کمک کند “تمیز کنید” و دوباره ادامه دهید.

دیدن یک درمانگر به این معنی نیست که شما “دیوانه” هستید. همچنین به این معنا نیست که شما، مانند وودی آلن، قرار است برای همیشه در روانکاوی بمانید و بارها و بارها با همان مشکلات قدیمی روبرو شوید. اما این بدان معناست که در نهایت می‌توانید به برخی از آن افکاری که ماه‌ها یا حتی سال‌ها در سرتان می‌چرخند بپردازید. این به این معنی است که تصمیمی که مدت زیادی آن را به تعویق انداخته اید، در نهایت می تواند حل شود. این بدان معناست که شما می توانید در مورد گذشته خود احساس آرامش کنید و به زندگی خود ادامه دهید.

افرادی که دوران سختی را در زندگی خود پشت سر می گذارند، متوجه خواهند شد که درمان می تواند به آنها کمک کند تا سریعتر و موثرتر از خودشان بر مشکلات غلبه کنند. درمان می تواند به شما کمک کند تا معنای جدیدی در زندگی خود کشف کنید و به شما کمک کند تا روابط و تجربیات را رضایت بخش تر کنید. اگر متوجه شدید که با هر یک از مثال ها یا ایده های اینجا مطابقت دارید، روان درمانی را امتحان کنید. ممکن است از این که چقدر مفید است شگفت زده شوید. زندگی کوتاه تر از آن است که آن را صرف چرخاندن چرخ های خود کنید. حفاری این برش را عمیق تر و عمیق تر متوقف کنید. می خواهید به جایی بروید؟ یک درمانگر پیدا کنید، و به جاده برگردید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر