آیا از خوردن احساسی رنج می برید؟

همه ما برای حفظ زندگی باید غذا بخوریم. و همه ما عادت های غذایی خود را داریم که باید با آنها کنار بیاییم. بدن ما روزانه به مواد مغذی نیاز دارد تا بتواند سالم زندگی کند. گاهی اوقات همه ما به خاطر زیاده روی در غذا خوردن مقصریم. آخرین باری که پیتزا سفارش دادید و فقط یک تکه خوردید کی بود؟ یا آن مرغ خوب اول بار-ب-کو چطور؟ فقط یک تکه؟ با این حال، بسیاری از چیز دیگری به جز پرخوری در این سطح رنج می برند. این موضوع خوردن احساسی است.

شناسایی غذا خوردن احساسی

غذا خوردن احساسی خودش یک مشکل ایجاد می کند. فراتر از آن چیزی است که آن مقیاس می خواند. این مشکل در ذهنیت یک فرد وجود دارد. نوع سبک زندگی که یک فرد در آن زندگی می کند می تواند تأثیر فوق العاده ای بر نحوه نگرش فرد به غذا داشته باشد. فردی که سطح بالایی از استرس را تجربه می کند ممکن است برای یافتن یک پناهگاه امن به غذا خوردن متوسل شود. استرس عاطفی می تواند بر عادات غذایی شما تأثیر بگذارد.

خوردن احساسی و استرس

روز بدی داری؟ نحوه مدیریت استرس روزانه می تواند عادات غذایی احساسی را آشکار کند. وقتی سطح بالایی از استرس را تجربه می کنید، طبیعی است که به دنبال سطحی از آرامش باشید. غذا یکی از آن مناطقی است که بسیاری برای این راحتی به آن می روند. این به دلیل این واقعیت است که به یک فرد مکانیزمی می دهد که آنها را مسئول نخواهد کرد. زمانی که فرد به خوردن احساسی متوسل می شود، معمولاً به سمت خوردن غذاهایی می رود که به آن لذت می دهد. این حس می تواند ترشح اندورفین را مانند ورزش تحریک کند. نتیجه بعد احساس بهتر شدن است.

برای رهایی از استرس، خواران احساسی برای این کار به غذا متوسل می شوند. آنها از غذا به عنوان سپری در برابر یافتن راه حل های سالم تر برای مشکلات خود استفاده می کنند. این معمولاً زمانی است که فرد دچار یک مصیبت وحشتناک مانند مرگ یا آزار جسمی می شود.

غذا خوردن احساسی و انتخاب های غذایی

چگونه می توان متوجه شد که از غذا به این شکل استفاده می کند؟ معمولاً اولین علامت واضح است …. افزایش وزن. هنگامی که فرد در این نوع حالت عاطفی قرار دارد، غذا خوردن بدون کنترل به افزایش وزن اضافه می شود. با این حال علائم دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. آیا اخیراً با سطح استرس بالاتر از حد معمول روبرو هستید؟ آیا در سال گذشته چیز وحشتناکی را تجربه کرده اید؟ یا با مسئله ای کنار می آیید که راه حل عملی برای آن پیدا نکرده اید؟

اینها سوالاتی هستند که باید بررسی کنید تا ببینید آیا قربانی خوردن عاطفی هستید یا خیر. اگر به هر یک از سوالات بالا “بله” پاسخ دادید، به خوبی می تواند به این معنی باشد که شما این عادت غذایی را تجربه می کنید.

معمولاً فرد برای راحتی به چه نوع غذاهایی متوسل می شود؟ معمولاً می توانید در لیست غذاهای پرچرب مانند غذاهای سرخ شده پیدا کنید. همچنین غذاهای پر کربوهیدرات مانند ماکارونی و پنیر و غذاهای شیرین مانند آب نبات، شیرینی و غیره. یکی از مشکلاتی که خود را در برابر آن باز می کنید، خطر ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و چاقی است.

راه حل های غذا خوردن احساسی

با این حال، نگران نباشید. برای کسانی که غذا خوردن احساسی را تجربه می کنند، کمک وجود دارد. یک کاری که باید انجام دهید این است که این واقعیت را بپذیرید که این مشکل را دارید. معمولاً این به دلیل اینکه ممکن است احساس گناه و درماندگی کنید، احساسات شما را خراب می کند.

نگاه بعدی برای ارتباط با برخی از مشاوره. مشاوران زیادی وجود دارند که می توانند به شما در غلبه بر این مشکل کمک کنند. به یاد داشته باشید که لازم نیست به تنهایی با این موضوع کنار بیایید. خوردن احساسی ارتباطی با رژیم غذایی ندارد. همه چیز در مورد بازگرداندن کنترل احساسات است.

با برقراری ارتباط با یک مشاور، آنها به شما در تجسم کمک می کنند. این ممکن است شامل مهارت های حل مسئله، روش های آرام سازی و مهمتر از همه، حمایت خانواده باشد. اینکه بتوانید مشکلات خود را به شیوه ای واقع بینانه تجسم کنید می تواند به شما در کنار آمدن بهتر با آنها کمک کند. در این فرآیند، دیدگاه شما نسبت به غذا تغییر خواهد کرد. شما غذا را بیشتر به عنوان یک غذای اصلی و نه یک حمایت عاطفی خواهید دید.

خانواده‌های ما می‌توانند نقش مهمی در پیشرفت ما برای غلبه بر غذا خوردن عاطفی داشته باشند. با یادگیری چیزهایی که استرس شما را تحریک می کنند، می توانند به شما کمک کنند تا به درستی با آنها کنار بیایید. آموزش آنها در مورد غذاهایی که باید بخورید و از آنها دوری کنید فقط یک سیستم حمایتی قوی تری برای شما ایجاد می کند. آنها حتی ممکن است برای این حمایت بیشتر در یک برنامه ورزشی با شما شرکت کنند. تغذیه مناسب به شما کمک می کند تا سیستم ایمنی بدن، جریان خون را بهبود بخشید و همچنین به شما کمک می کند تا ذهنیت مثبت خود را شروع کنید. یکی از ورزش هایی که برای ارتباط ذهن و بدن عالی است یوگا است.

با استفاده از روش‌های جدید برای مقابله با استرس عاطفی، تنها شما را قوی‌تر می‌کند و به شما در رفع نیاز به ارتباط غذا به عنوان پاسخی برای تسکین استرس کمک می‌کند. با انجام این کار، اعتماد به نفس شما بهبود می یابد و سلامت شما بابت آن از شما تشکر می کند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر