آخرین وضعیت نمودار رتبه بندی معلمان



دوست دارد ترتیب معلم با تاثیر مستقیم بر جایگاه این قشر فرهنگی یکی از خواسته های آنان است. طرح ترتیب معلم تاکنون فراز و نشیب های زیادی را در نهادهای قانونگذاری کشور و برخی از ابعاد این طرح را پشت سر گذاشته است. ترتیب معلم برای مخاطب سوال است. اما حالا طرح رتبه بندی معلم در چه مرحله ای است؟ طرح چیدمان معلم چگونه و چه زمانی اجرا می شود؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش و نماینده تام الاختیار وزیر پاسخگو خواهد بود.

برنامه حمایتی وزارت آموزش و پرورش از معلمان در دولت سیزدهم چیست؟

معلمان یکی از تاثیرگذارترین گروه ها در ارتقای سطح علمی، فرهنگی و آموزشی جامعه به شمار می روند و همگی در تمامی رویدادهای سیاسی و فرهنگی فعال و فعال بودند و از این رو توجه به مطالبات این قشر در دستور کار قرار گرفته است. جلسه سیزدهم دولت.

یکی از موضوعات مورد توجه این قشر وضعیت بیمه سلامت است که یکی از حداقل نیازهای معلمان است که متاسفانه در سال های اخیر وضعیت مطلوبی در این زمینه مشاهده نمی کنیم و اکنون این موضوع بالاست. نگرش معلمان مورد توجه قرار نمی گیرد، آموزش و پرورش باید در جهت ساماندهی بیمه سلامت گامی جدی بردارد، خوشبختانه برنامه ریزی های دقیق انجام شده به ثمر خواهد نشست و به زودی با پیگیری های فشرده این مشکل حل خواهد شد.

موضوع دیگر بحث آرایش معلمان است که آموزش و پرورش با جدیت پیگیر آن است و بلافاصله پس از تایید نهایی و رفع نواقص در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در مورد طرح رتبه بندی معلمان بیشتر توضیح دهید و مشخص کنید که این انتظار چه زمانی به پایان می رسد.

به نظر من تاخیر ۱۰ ساله در اجرای این طرح واقعا خوشایند نیست، اما به شما اطمینان می دهم که وزارت آموزش و پرورش با جدیت پیگیر این مهم است و دولت، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان مصمم هستند تا تسریع در اجرا.. این طرح را دارند.

در خصوص اجرای این طرح، قانونگذار صراحتاً تصریح کرده است که آیین نامه این طرح باید ظرف مدت یک ماه توسط وزارت آموزش و پرورش با همکاری سازمان امور مدیریت و استخدامی سازمان برنامه و بودجه و دو نفر از اعضا تهیه شود. از تحقیق. کمیته آموزش فناوری به عنوان ناظر یک ماه زمان برد و برای تصویب به دولت فرستاده شد.

مهلت سه ماهه به دولت داده شد که آخرین روز است، اداره امور عمومی و منابع انسانی جلسات متعددی تشکیل داد و پیش نویس اولیه آن تهیه شد و امروز قرار شد در صحن علنی مجلس مطرح شود و بنده فکر کنید که می تواند یکشنبه آینده تکمیل شود.

این وزارتخانه آمادگی کامل برای اجرای این طرح را دارد و با توجه به مهلت مقرر، منتظر هستیم تا دولت مصوبه این طرح را به ما ابلاغ کند تا وزیر به همه استان ها و ۷۵۰ رئیس اداره اطلاعات معلمان مراجعه کند. سازماندهی بر اساس زیردستان خود امتیاز اعلام شد.

در این طرح موظفیم ۸۰۴ هزار معلم را بر اساس امتیازی که کسب می کنند به ۵ گروه معلم- معلم، معلم- معلم، معلم- دستیار، استادیار- استادیار و معلم- معلم تقسیم کنیم. دستورات معلمان برطرف می شود و کار شروع می شود.

مرحله اول مرحله فونداسیون و مرحله دوم مرحله ادامه یا ارتقا است که با توجه به امتیازات کسب شده در این مدت پس از پنج سال مجددا تغییر می کند.

فارس: رتبه بندی چه تاثیری بر تحصیل دارد؟

ما به دنبال ارتقای کیفیت آموزشی هستیم که با رتبه بندی و تلاش در جهت ارتقای سطح علمی و غیره از طریق بالا بردن نمرات حاصل می شود و همچنین به دنبال ارتقای جایگاه و منزلت معلمان هستیم که بخشی از آنها آمیخته به معیشت است. می گویند اما هدف بالاتر است و اجرای این طرح باعث افزایش انگیزه معلمان برای بالا بردن سطح علمی می شود.

آیا در این طرح معلمان مناطق صعب العبور با آموزش و پرورش شهری تفاوتی دارند؟

آب و هوای کشور به گونه ای است که همه استان ها دارای مناطق آباد و محروم هستند، مانند شرمحال و بختیاری که ۱۰۴ معلم این رشته در جاهایی که یک هفته نمی توانند به خانه بروند تدریس می کنند، اما به این شدت دست از تدریس برنداشتند.

به نظر من نباید به کسانی که در شرایط سخت قرار دارند مانند مردم شهری و مرفه نشین نگاه کرد و باید به فرهنگیان مناطق صعب العبور و کم برخوردار در حوزه هایی مانند مالی و عدالت توجه بیشتری کرد. باید در بین همه معلمان ذینفع رعایت شود و آموزش و پرورش باید خدمات موثری داشته باشد که در وزارتخانه نیز مطرح شده است و طبق برنامه ریزی دولت بسیاری از نواقص موجود در آینده اصلاح خواهد شد.